وجود بیشترین تلفات جانی در بخش کارگری

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: بیشترین تلفات جانی در بخش کارگری در سطح جامعه به وقوع می پیوندد.

شهباز حسن‌پور صبح امروز در مراسم تجلیل از منتخبان سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان و برترین‌های جامعه کار و تولید استان کرمان ۱۴۰۰ گفت: بیشترین تلفات جانی در بخش کار کارگری در سطح جامعه داریم.

به گفته او برخی از بازدید‌ها و بازرسی‌ها تشریفاتی است، زیرا قبل از بازرسی با مدیرعامل آن شرکت هماهنگ می‌شود.

نماینده مردم سیرجان بوده بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: تبعیض‌های ناروایی در واحد‌های کارگری وجود دارد و حقوق‌ها باید همسان‌سازی شود و ۵۷ درصد حقوق‌ها اضافه شد در برابر ۷۰ درصد افزایش قیمت‌ها داشتیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: متاسفانه با توجه به افزایش حقوق برخی واحد‌ها اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند که باید رسیدگی شود. حسن پور می‌گوید:کارگروهی برای رسیدگی به تبعیض‌های ناروا و سپس ایمنی کار تشکیل شود.

مجتبی مصباح سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: در سه محور این جشنواره و در سه سطح برگزار شده است.

به گفته او ۲ هزار و ۶۴ نفر برای ارزیابی در سامانه ثبت نام کرده که هزار و ۹۱۳ مورد آن مدارکشان تکمیل بوده و پس از ارزیابی‌ها ۲۰۵ مورد آن به مرحله داوری رسیدند که در نهایت ۶۰ مورد به مرحله بازدید میدانی رسیدند.

.سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: چهار خانه‌های بهداشتی کارگری در سامانه ثبت نام کردند که دو مورد آن تجلیل می‌شود که یکی از آن‌ها برگزیده ملی نیز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار