علت به سرانجام نرسیدن دهکده عشایری چالابه کرمانشاه

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی کرمانشاه دلایل به سرانجام نرسیدن پروژه خانه عشایری چالابه را تشریح کرد.

اصغر رشنو گفت: با وجود گردشگرپذیر بودن چالابه، متاسفانه هیچ زیرساخت و امکانات رفاهی برای گردشگران در آن وجود ندارد تا بتوان گردشگران بیشتری را به سمت آن کشاند. در این راستا سال گذشته یک سرمایه‌گذار پای کار آمد تا با حفظ اکوتوریسم منطقه، یک دهکده عشایری آنجا احداث کند.

 این سرمایه گذار بنا داشت تا با آورده اولیه حدود سه میلیارد تومان در مساحت حدود دو هکتار یک دهکده گردشگری شامل اقامتگاه بوم گردی، آلاچیق و رستوران سنتی در این منطقه احداث کند اما علیرغم اینکه تاکید شده بود که ضوابط زیست محیطی دراین منطقه کاملا رعایت می‌شود و خود سرمایه گذار هم پذیرفته بود، اما زمان اجرای طرح مسئولین محیط زیست و برخی سازمان‌های مردم نهاد مخالفت کردند و با این عنوان که چالابه منطقه حفاظت شده است، اجازه اجرای پروژه را ندادند.

به گفته رشنو، سرمایه گذار هم پس از اینکه این مخالفت‌ها را دید، پشیمان شد و پروژه کاملا منتفی شد. پروژه‌ای که قرار بود در چالابه احداث شود، با رویکرد عشایری بود و هیچ مغایرتی با حفظ محیط زیست آنجا نداشت. تاکنون تعداد دیگری سرمایه گذار برای اجرای پروژه‌های گردشگری در برخی مناطق مانند بیستون هم پای کار آمده اند، اما محیط زیست اجازه کار را به آن‌ها نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار