بازدید از موزه و عمارت‌های تاریخی سنندج امروز رایگان است

شهردار سنندج گفت: به مناسبت روز سنه بازدید از موزه و عمارت‌های تاریخی سنندج و برخی اماکن فرهنگی دیگر امروز ۶ اردیبهشت رایگان است.

سید انور رشیدی گفت: نامگذاری روزی با نام روز سنه از اقدامات مهم فرهنگی و اجتماعی است و این روز فرصت مناسبی برای احیای آداب و رسوم گذشتگان و معرفی مشاهیر و مفاخر کُرد به نسل جدید است.

شهردار سنندج گفت: هرساله به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سنندج برگزار می‌شود: و امسال نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از جمله برپایی نمایشگاه‌های مختلف پیش بینی شده است.

او می گوید: برپایی نمایشگاه عکس شخصیت‌های قدیمی شهر در حوزه مشاغل، ابزارآلات و مشاغل قدیمی، برپایی نمایشگاه خط و نشست تخصصی در پرتو عرفان، ذکر سماع قادریه و موسیقی خانقاهی از جمله برنامه‌های این هفته  است.

رشیدی گفت: در این هفته همچنین مراسم اسکیس۶۰ دانشجوی معماری، اجرای نمایش آیینی-سنتی در پیاده راه فردوسی، بوکه بارانی، نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج، رایگان کردن سینما، موزه و عمارت‌های تاریخی و اتوبوسرانی در روز ۶ اردیبهشت از دیگر برنامه‌ها است.

شهردار سنندج می گوید: برگزاری مسابقه والیبال پیشکسوتان سنندج، مراسم زورخانه‌ای، نشست‌های تخصصی کتاب، مولودی خوانی، افتتاح دپارتمان تخصصی سنه سبز، افتتاح کتابخانه سیار (ناحیه منفصل شهری ننله)، کارگاه حضوری نویسی، کنفرانس یک روزه سنندج شناسی از دیگر برنامه‌ها می باشد.

او گفت: همچنین مسابقات بومی- محلی شامل طناب کشی، چوزان، دارت و قمچان و کارگاه نقاشی کودک و نوجوانان در این هفته برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.