تسریع در مستند سازی اراضی زراعی و کشاورزی فارس

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس بر لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها جهت تحقق امر مستند سازی اراضی کشاورزی منطبق با برنامه تحولی سازمان ثبت استان تاکید کرد.

مهدی هاشمی در نشست با مسؤلان امور اراضی استان بر لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها جهت تحقق امر مستند سازی اراضی کشاورزی منطبق با برنامه تحولی سازمان ثبت و تفاهم نامه‌های تنظیمی میان این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی تاکید و استمرار روند حد نگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان را ضامن تحقق اهداف مقرر و اجرای بهینه قانون جامع حد نگار دانست.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: با التفات به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه ثبت رسمی، سند تحول قضایی و تبصره ۳ ماده ۲ قانون جامع حد نگار و تکلیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه مستند سازی مالکیت‌ها خود را ملزم به تثبیت و صدور اسناد مالکیت زارعین می‌دانیم و یقیناً این امر بدون همراهی و تعامل ادارات جهاد کشاورزی و امور اراضی میسور نخواهد بود.

او تسریع در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی را ضمانت بخش نیل به اهداف ثبت نوین خواند و گفت: مستند سازی این اراضی زمینه ساز بهره مندی کشاورزان از مزایای اسناد صادره، امکان استفاده از اسناد مالکیت به عنوان وثیقه و بهره مندی از تسهیلات بانکی و به تبع آن توسعه در بخش کشاورزی برشمرد.

با استمرار کارگروه متشکل از کارشناسان ثبت، جهاد و امور اراضی روند پیشرفت امور مرتبط در این زمینه به صورت هفتگی رصد شود و ضمن نظارت مستمر بر ادارات تابعه در سطح استان حسن انجام این فرایند تا نیل به اهداف مشترک تداوم یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار