یک هزار و صد هکتار از کشت دیم گراش فارس به برداشت نرسید

کشاورزان گراشی مانند لارستان و دیگر مناطق جنوبی و گرمسیری فارس از برداشت محصولات زراعی مانند گندم و جو در کشتزارهای دیم محروم ماندند.

حسن مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت محصولات گندم و جو امسال تنها در کشتزارهای آبی  انجام شد و به دلیل کاهش محسوس بارش ها تمامی سطح زیر کشت دیم امسال در گراش از بین رفت.

او گفت: امسال سطح برداشت گندم و جو در مزارع آبی این شهرستان یک هزار و ۳۵۰ هکتار بوده و میزان تولید  نیز چهار هزار تن پیش بینی شده است.

مردای گفت: به دلیل بروز خشکسالی و کاهش شدید بارش در سال زراعی امسال یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع دیم  گراش از چرخه تولید خارج شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در سال های پربارش و با پراکنش مناسب بارندگی میزان برداشت گندم در هر هکتار حدود یک ونیم تن بوده است.

او گفت: امسال علاوه بر وجود خشکسالی و پراکنش نامناسب بارش ها طغیان شدید آفات و به خصوص سن گندم نیز محصولات زراعی شهرستان گراش را آلوده کرد که تا حدودی با پایش مستمر مزارع، مدیریت خوبی در کنترل آفات داشته ایم و گندم های برداشتی از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

مردای گفت: سال زراعی از اول مهر هرسال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد از آن ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت:  عملیات برداشت مکانیزه گندم با ۱۰ دستگاه کمباین از مناطق جنوبی( دهستان فداغ ) شروع شده و به تدریج به بخش اَرَد می رسد و در نهایت تا نیمه اردیبهشت در گراش ادامه دارد و مرکز خرید این شهرستان واقع در بخش ارد هم برای تحویل و خرید تضمینی ، شروع به کار کرده است.

او گفت: حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

شهرستان گراش در فاصله  ۳۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار