تاکید بر لزوم تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا

استاندار آذربایجان شرقی گفت : همکاری ایران و کوبا در بحران کرونا، دستاورد‌های جهانی داشت و موجب شد توانمندی دانشمندان دو کشور در حوزه دارویی برای دنیا آشکار شود.

آقای عابدین خرّم امروز در دیدار با سفیر جمهوری کوبا در کشورمان  گفت : منافع ایران و کوبا در ابعاد مختلف بین‌المللی به یکدیگر گره خورده و همراهی و همکاری دو کشور در مجامع بین‌المللی و در مقابل تحریم‌های آمریکا کاملا ملموس است.

 آذربایجان شرقی استان بسیار مهمی است و در برخی از صنایع مانند تراکتورسازی، قطعه‌سازی و محصولات غذایی، تولیدات این استان منحصر به فرد است.

آذربایجان شرقی از نظر فرهنگی و گردشگری هم ظرفیت‌های فراوانی دارد و یکی از توانمندترین استان‌های کشور از نظر علمی و دانشگاهی است.

تجربه دو ملت ایران و کوبا نشان داده است که هرچه در برابر تحریم‌ها و زیاده‌خواهی‌ها مقاوم‌تر باشیم، دستاورد‌های بزرگتری خواهیم داشت و امروز اراده این دو کشور برای تسلیم نشدن در برابر استکبار جهانی به الگویی در سطح دنیا تبدیل شده است.

آقای آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر جمهوری کوبا در ایران هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز و تبریک ماه مبارک رمضان گفت: این اولین سفر من به عنوان سفیر است و برای همکاری جدی و ایجاد روابط تجاری به تبریز آمده‌ام.

 آقای رئیس جمهور تأکید داشت که روابط تجاری ما باید همپای روابط سیاسی پیش برود و بهترین راه شکست تحریم‌ها علیه دو کشور، اتحاد و همکاری است.

 کوبا، ایران را به خاطر حس برادری و ظرفیت‌هایی که بین دو کشور هست به عنوان شریک تجاری خود انتخاب کرده است و امیدواریم با کمک وزارت امور خارجه بتوانیم همکاری‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف شکل دهیم.

ما در بخش‌های مختلف تولیدی نیازمند مواد اولیه هستیم و علاقه‌مندیم در زمینه تأمین این مواد از توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی استفاده کنیم.

خوشبختانه با ساخت واکسن‌های اختصاصی توسط ایران و کوبا، بیماری کرونا در دو کشور تا حد زیادی کنترل شده و می‌توانیم همکاری مشترک در ساخت واکسن را به سایر حوزه‌های دارویی نیز گسترش دهیم.

برپایی نمایشگاه اختصاصی محصولات ایرانی و جذب سرمایه‌گذاری ایرانیان در پروژه‌های مشترک از برنامه‌های جدی من در سفارت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.