دستگاه قضایی انگلیس رسما اجازه استرداد آسانژ به آمریکا را صادر کرد

دادگاه وست مینستر لندن حکم استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس را به آمریکا صادر کرد.

دستگاه قضایی انگلیس رسما اجازه استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که در این کشور زندانی است را به آمریکا صادر کرد. لندن پیشتر با درخواست آمریکا برای استرداد آسانژ موافقت کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، گفته می‌شود در صورت استرداد آسانژ به آمریکا، او برای انتشار بیش از ۷۰۰ هزار سند محرمانه درباره فعالیت‌های نظامی و دیپلماتیک آمریکا به ویژه در عراق و افغانستان که از سال ۲۰۱۰ به بعد آن‌ها را منتشر کرده، به ۱۷۵ سال حبس محکوم خواهد شد.

جولیان آسانژ در آوریل ۲۰۱۹ و پس از هفت سال پناهندگی در سفارت اکوادور در لندن بازداشت و روانه زندان شد. تصمیم برای صدور حکم استرداد او در ۲ آوریل گرفته شد و اکنون تصمیم نهایی در خصوص استرداد باید به تائید پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس برسد. آسانژ تا ۱۸ مه فرصت دارد تا دفاعیات خود را مطرح کند.

طرفداران آسانژ بر این باورند که پس از گذشت دوسال از این ماجرا، سرنوشت آسانژ بار دیگر با یک تصمیم سیاسی مشخص خواهد شد.

پیشتر آمریکا از تصمیم قوه قضاییه انگلیس مبنی بر بازنگرداندن بنیانگذار ویکی لیکس، ابراز ناامیدی و او را به افشای اسناد دیپلماتیک متهم کرده بود.

قبل از این نیز آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک اعلام کرده بود که بار دیگر به جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که در انگلیس زندانی است، پیشنهاد پناهندگی داده و  اجازه می‌دهد در کشوری که تصمیم می‌گیرد در آن زندگی کند، از جمله مکزیک پناهندگی دریافت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار