رنگ رونا:

مشکل عمده واحد‌های تولیدی زنجان نبود کارگر متخصص است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان بابیان اینکه خانه کارگر می‌تواند خیلی قوی‌تر از گذشته در راستای احقاق حقوق کارگران تلاش کند، گفت:نبود کارگر متخصص مشکل عمده واحد‌های تولیدی است.

 رنگ رونا به اهمیت ارتباطات فعالان حوزه صادرات استان زنجان با تشکل خانه کارگر اشاره کرد و گفت: افزایش بیش از ۵۰ درصدی دستمزد‌ها برای جامعه کارگری و کارفرمایی مشکلاتی را به وجود آورده است.

او می گوید: شرایط اقتصادی جامعه نباید تأثیری بر شرایط زندگی و اقتصاد جامعه کارگری داشته باشد و معیشت را برای آن ها طاقت فرسا کند.

رئیس اتحادبه صادر کنندگان زنجان بابیان اینکه ضروری است که در حوزه توسعه تولید و اشتغال مدیریت مطلوب شود، گفت: رفع مشکلات جامعه کارگری نیازمند تعامل بیش از پیش است.

رنگ رونا گفت: تشکل خانه کارگر می‌تواند خیلی قوی‌تر از گذشته در راستای احقاق حق و حقوق این قشر از جامعه عمل کند و ضروری است این تشکل‌ها بیش از پیش تقویت و مورد توجه برای همسویی تولید و اشتغال شوند.

او به نبود کارگران متخصص در حوزه‌های تولیدی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: دلایل زیادی در این خصوص دخیل هستند که این موضوع امروز یکی از دغدغه‌های اساسی کارفرمایان در واحد‌های تولیدی است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، ایجاد کارگاه‌ها و مراکز آموزشی برای متقاضیان حتی فارغ التحصیل دانشگاه‌ها و افراد فعال در واحد‌های تولیدی استان را مهم اعلام کرد و گفت: جامعه کارفرمایی و کارگری موثر باید دست در دست هم این دغدغه را از بین ببرند.

رنگ رونا به مشارکت و تعامل بخش خصوصی در این خصوص اشاره کرد و افزود: ضروری است با هم افزایی مجموعه‌های جامعه و تشکل‌های کارگری برای تعلیم و تربیت نیروی مولد در استان زنجان اقدامات اساسی از طریق متولیان این حوزه انجام بگیرد.

او بر لزوم آموزش افراد متخصص در حوزه‌های مختلف اشتغال برای ورود به واحد‌های تولیدی تأکید کرد و گفت: تعامل و مشارکت مطلوب بین جامعه کارگری و کارفرمایی باید با ایجاد همدلی در سازندگی کشور صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
فرمودند((نبود کارگران متخصص در حوزه‌های تولیدی در استان زنجان...)) مشکلی نیست بروند درمراکز آموزش فنی وحرفه ای که کارمندانش در فروردین 1401دومیلیون وپانصد هزار تومان حقوق گرفتندآموزش ببینند و با گرفتن مدرک ماهر تلقی شوند. البته فارغ از اینکه چیزی یاد گرفتند ویا یادشان دادند.