بایدن، اوباما را از قصدش برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ مطلع کرد

منابع آگاه اعلام کردند جو بایدن به باراک اوباما گفته است در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا نامزد می شود.

دو منبع آگاه به هیل اعلام کردند جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اوباما رئیس جمهور پیشین این کشور گفته است که قصد دارد برای انتخابات مجدد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

اظهار این موضوع برای اوباما جدیدترین نشانه‌ای است که ثابت می‌کند بایدن احتمالاً برای دور دوم نامزد خواهد شد؛ موضوعی که رئیس جمهور علناً در مورد آن صحبت کرده است.

بایدن ماه گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل به خبرنگاران گفت «بسیار خوش اقبال» خواهد بود که در برابر رقیب خود در انتخابات ۲۰۲۰، یعنی ترامپ، شرکت کند.

یکی از دو منبع آگاه از گفتگو‌های اوباما و بایدن گفت: «[بایدن]می‌خواهد نامزد شود و به وضوح به همه اطلاع می‌دهد.»

این منبع همچنین گفت که بایدن، علیرغم کاهش محبوبیت، همچنان محتمل‌ترین نامزد دموکرات‌ها برای شکست ترامپ است. این موضوع، بخش مهمی از تلاش بایدن برای جلب نظر رای دهندگان شمرده می‌شود.

این منبع آگاه گفت: معتقدم که او فکر می‌کند تنها کسی است که می‌تواند ترامپ را شکست دهد. تصور نمی‌کنم که او فکر می‌کند کسی در حزب دموکرات وجود دارد که بتواند ترامپ را شکست دهد و این بزرگترین عامل است.

بایدن و اوباما در اوایل ماه کنونی، ناهار را با یکدیگر صرف کردند، اما مشخص نیست که این دو شخص، دقیقاً چه زمانی درباره انتخابات ۲۰۲۴ صحبت کردند.

کاخ سفید در مورد گفتگو‌های بین بایدن و اوباما اظهار نظری نکرد. یکی از مشاوران بایدن به اظهارات عمومی رئیس جمهور مبنی بر اینکه او قصد دارد دوباره نامزد شود، اشاره کرد.

فراتر از فضای خشن سیاسی و محبوبیت اندک بایدن، سن اوست که سوالاتی را در مورد آینده اش ایجاد می‌کند.

بایدن، ۷۹ سال دارد و مسن‌ترین رئیس‌جمهوری است که در ۷۸ سالگی به قدرت رسیده است. او در آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد بود، البته به شرط آنکه این موفقیت را برای خود رقم بزند.

نظرسنجی سی ان بی سی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد تنها ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را تایید می‌کنند، در حالی که ۵۳ درصد مخالف او هستند. به طور خاص در اقتصاد، بایدن نمرات پایین تری گرفته است، به طوری که ۳۵ درصد از عملکرد او در مدیریت اقتصاد راضی و ۶۰ درصد از این عملکرد او ناراضی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار