دانشجویان و دانش‌آموزان نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند

مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دانشجویان باید نسبت به تکمیل دوز سوم و دانش‌آموزان نیز باید نسبت به تکمیل دوز دوم واکسن کرونای خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

خانم خیاط زاده در خصوص وضعیت کرونایی استان آذربایجان شرقی گفت: وضعیت کرونایی استان فعلا نسبتاً در وضعیت تثبیت بوده و موارد بستری و فوتی چندان بالا نیست که روزانه یک الی دو نفر داریم و برخی روز‌ها اصلا فوتی نیست.

اندکی تعداد مراجعین سرپایی افزایش یافته است که آن هم طبیعی است؛ بعد از تزریق واکسن اگر سویه‌ای هم در میان جمعیت باشد، افراد علائم مختصری از خود نشان می‌دهند که باید چند روز استراحت کرده و سپس در محل کار حاضر شوند.

هیچ یک از شهر‌های استان قرمز و آبی نیستند؛ ۱۷ شهرستان زرد و شهرستان‌های نارنجی نیز چهار مورد است، اما هفته‌ گذشته هریس آبی بود که این هفته زرد شده است.

در روز‌های عید که ضوابط بهداشتی کمتر رعایت شد و دید و بازدید‌ها افزایش یافت، نگران بودیم که شاید وضعیت روبه وخامت رود، اما همچنان این شرایط خود را نشان نداده است و چنانچه روند ابتلا افزایش نیابد با تکمیل واکسیناسیون و رعایت ضوابط بهداشتی می‌توان بیماری را کنترل کرد.

 درصدی از جمعیت دوز اول و دوم را تزریق کردند، اما همچنان دوز سوم مانده است؛ بنابراین توصیه می‌شود حتما دوز سوم خود را تکمیل کنند تا در موج و سویه‌های قوی کمتر درگیر شوند.

 یکسری از افراد انتظار دارند، بعد از تزریق واکسن به هیچ وجه درگیر بیماری نشوند، اما اینطور نیست و در واقع واکسن موارد شدید درگیری افراد و بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

درخواست بعدی ما واکسیناسیون کودکان پنج الی ۱۲ ساله است که خانواده‌ها دقت کنند تا دوز اول و دوم آن‌ها تزریق شود؛ دانشجویان  بالای ۱۸ سال نیز باید دوز سوم را تزریق کنند.

 اولین توصیه‌ ما تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان است؛ افراد ۱۲ الی ۱۷ باید دو دوز تزریق کنند، اما اگر بیماری زمینه‌ای داشته باشند به پزشک مراجعه کرده و برگه‌ای بگیرند تا دوز سوم نیز برای آن‌ها تزریق شود.

 اگر کودکی به هر دلیلی علائم سرماخوردگی داشته باشد، به هیچ وجه نباید به مدرسه برود، چند روز در خانه بماند تا علائم کاملا از بین برود و تا جایی که مقدور است دانش آموزان به یکدیگر نزدیک نشده و ماسک داشته باشند، همچنین تهویه‌ کلاس‌ها مرتبا از طریق باز کردن در و پنجره‌ها انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.