اختلاف نظر شدید میان اعضای شورای ریاست جمهوری عدن

شورای ریاست جمهوری یمن که ساخته امارات و عربستان بوده و قرار است بر عدن حکومت کند بر اثر اختلاف شدید اعضا حتی از برگزاری نخستین جلسه خود بازماند.

شورای ریاست جمهوری یمن که از سوی عربستان سعودی و امارات تعیین شد به علت بروز اختلافات شدید میان اعضا با مشکل مواجه شده است. اختلاف میان اعضایی که در ریاض حضور دارند و "رشاد العلیمی" رئیس این شورا که در عدن مستقر است باعث شد نخستین نشست شورا برگزار نشود. علت برگزار نشدن این نشست اختلاف بر سر ساختار دولت عدن عنوان شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی نبأ، عربستان از یک هفته قبل در تلاش است اعضای شورا را به بازگشت به عدن ترغیب کند، اما آن‌ها از خشم مردم هراس دارند.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند اعضای بلندپایه این شورا حاضر نشدند سوگند یاد کنند. این در حالی بود که سفیر سعودی در عدن نتوانست اعضای پارلمان را که از صنعا جدا شده اند به ریاض و از آنجا به عدن منتقل کند تا نشست پارلمان را برگزار کنند. منابع آگاه اعلام کردند تعدادی از نمایندگان که در گفتگو‌های ریاض شرکت داده نشده بودند، اعلام کردند به عدن نخواهند آمد. آن‌ها همچنین برکناری منصور هادی را بر خلاف قانون اساسی یمن عنوان کردند.

به هر حال شورای ریاست جمهوری یمن نتوانست نشست نخست خود را در ریاض با حضور محمد آل جابر سفیر سعودی در عدن برگزار کند. این نشست از ابتدا با تنش مواجه شد تا اینکه سفیر سعودی جلسه را بر هم زد و اعلام کرد نشست‌های رسمی باید زیر نظر شورای ریاست جمهور و شخص العلیمی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار