فیش‌های عوارض شهری کاشان الکترونیکی شد

شهردار کاشان از حذف فیش‌های کاغذی و صدور الکترونیکی فیش‌های عوارض نوسازی و صنفی شهرداری در راستای ایجاد شهر هوشمند خبر داد.

حسن بخشنده امنیه گفت: روش سنتی صدور قبوض کاغذی علاوه بر ایجاد هزینه‌های اجرایی و مصرفی، چالش‌های زیست‌محیطی، هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی و خطا‌های ناشی از آن را نیز دارد.

او می‌گوید: در بدو امر تبدیل قبض کاغذی به قبض الکترونیک، علاوه بر حداقلی شدن هزینه نیروی انسانی در شهرداری‌ها، مراجعه غیرضروری حضوری شهروندان حذف شده و در زمان و منابع مصرفی صرفه‌جویی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

شهردار کاشان، گفت: افزایش کارآیی و سرعت عملکرد در ارزیابی داده‌ها و اطلاعات را مزیت مهم دیگر تبدیل قبوض کاغذی به سازوکار الکترونیکی است.

بخشنده امنیه گفت: با صدور قبض الکترونیکی، اطلاعات قبض‌ها بسیار سریعتر در اختیار کارشناسان قرار گرفته و به تبع آن مدت تعیین و وصول مطالبات نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

او می‌گوید: توسعه سازوکار‌های الکترونیکی، علاوه بر تقویت شفافیت در مجموعه شهرداری، از بروز تبعیض و فساد مبتنی بر ارتباطات غیرقانونی در حوزه عوارض شهری جلوگیری می‌کند.

به گفته او، «شفافیت‌محوری» و «عدالت‌مداری» به عنوان ۲ رویکرد مدیریت شهری وی است.

شهردار کاشان همچنین گفت: تحقق «شهر هوشمند» به عنوان یکی از اهداف کلان وی است، اگرچه برای تحقق عینی این مطالبه، نیازمند ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها است؛ اما اصلاح روند‌ها با محوریت تبدیل شیوه‌های سنتی به روش‌های الکترونیک می‌تواند مسیر محقق شدن این هدف را هموارتر سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار