فعالیت تمامی مدارس استان کرمانشاه به روال عادی بازگشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : با توجه به وضعیت هوا و کاهش غلظت آلودگی، فعالیت تمامی مدارس استان در روز چهارشنبه ٢۴ فروردین به روال عادی بازگشته و همه کلاس‌های درس بدون تعطیلی و تاخیر دایر خواهد بود.

منوچهر فخری گفت : متاسفانه در چند روز گذشته شاهد یک مهمان ناخوانده‌ای برای استان بودیم که شرایط استان را تحت تاثیر قرار داد و بهار امسال را به کام مردم تلخ کرد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه هوای کرمانشاه در امسال، ۹روز غیراستاندارد بوده است، از معدود استان‌هایی بودیم که نسبت به تشکیل کارگروه به صورت مستمر برای کمتر شدن مشکلات ناشی از توده گرد و غبار برای مردم اقدام کردیم و حتی در یک روز دو بار این جلسه را تشکیل دادیم.

منشاء اصلی ایجاد این گرد و غبار خارج از استان است و در این راستا پیگیری‌های لازم را با وزارت کشور انجام داده ایم و حل آن به پیگیری‌های بین‌المللی نیاز دارد، اما مدیران استان هم وظیفه دارند که اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن مشکلات و کاهش تبعات آن اقدام کنند.

از اداره هواشناسی خواسته شده که داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های خود برای بررسی شرایط هواشناسی را به صورت دقیق گزارش کند تا بر اساس آن بتوانیم در اسرع وقت نسبت به تصمیم گیری‌های لازم اقدام کنیم.

درست است که تجزیه و تحلیل داده‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی با واقعیت منطبق نباشد و انحراف چند درصد هواشناسی طبیعی است، اما این تحلیل‌ها نباید به گونه‌ای باشد که باعث عدم اتخاذ تصمیم گیری در تمامی ارکان و موضوعات مرتبط شود.

شایسته است اداره کل هواشناسی کرمانشاه نسبت به تولید داده‌های علمی و دقیق برای بررسی شرایط آب و هوایی اقدام کند تا بر اساس آن تصمیم گیری‌های لازم از جمله تسریع در اعلام تعطیلی مدارس اتخاذ شود.

سلامتی و تندرستی مردم برای ما از همه چیز مهم‌تر و با ارزش‌تر است، اگر بر اساس گزارشات محیط زیست به این نتیجه برسیم که توده گرد و غبار برای سلامتی دانش آموزان زیان آور است نسبت به تعطیلی مدارس اقدام خواهیم کرد، زیرا سلامتی جامعه و مردم برای ما یک اولویت بسیار مهم و انکار ناپذیر است.

از مدیریت بحران استانداری درخواست می شود که تصمیم گیری‌های اتخاذ شده و اطلاعات دقیق در خصوص تعطیلی مدارس را در اسرع وقت به رسانه‌ها و صداوسیما کرمانشاه اعلام تا به اطلاع مردم برسد.

هر چند که منشاء اصلی تشکیل گرد و غبار خارج از کشور است، اما مدیریت استان تمام برنامه‌ها و اقدامات لازم را برای کاهش اثرات آن انجام می‌دهد و با جدیت پیگیر اجرای برنامه‌های لازم و پاسخگو کردن دستگاه‌های ذیربط برای انجام کار بهتر و دقیق‌تر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.