رئیس اداره هواشناسی بردسکن:

رتبه اول خشکسالی در خراسان رضوی به نام بردسکن است

رئیس اداره هواشناسی بردسکن گفت: بردسکن رتبه اول از لحاظ کمبود بارش و خشکسالی در بین ۲۰ ایستگاه هواشناسی استان را دارد.

جواد مصطفوی گفت: میزان بارندگی بردسکن از اول سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ تاکنون ۴۹.۳ میلی متر و مدت مشابه سال قبل ۸۰.۸ میلی متر و دوره مشابه بلندمدت ۱۱۶.۵ میلی متر که نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت ۵۸ درصد کاهش بارندگی را در بردسکن شاهد هستیم.

رئیس اداره هواشناسی بردسکن گفت: بردسکن با توجه به اینکه بارش‌ها دراین مدت در سطح شهرستان پراکنده بوده در بین ۲۰ ایستگاه هواشناسی در سطح استان متاسفانه بردسکن هم نسبت به دوره بلندمدت وهم نسبت به مشابه سال گذشته رتبه اول را از لحاظ کمبود بارش و خشکسالی به نام خود ثبت کرده است.

او گفت: میانگین دمای بردسکن از اول سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳.۹ درجه سانتیگراد و مدت مشابه سال قبل ۱۲.۹ درجه و میانگین دوره آماری ۱۳.۱ درجه می‌باشد که میزان تغیرات سال جاری به سال گذشته ۱ درجه سانتیگراد افزایش و میزان تغیرات نسبت به دوره آماری ۰.۸ درجه افزایش دما را نشان می‌دهد.

مصطفوی گفت: بردسکن جزء گرمترین نقاط استان می‌باشد و از ۹۹ پدیده مهم هواشناسی تمام این پدیده‌ها را منجمله سرمازدگی، گرما زدگی، ریزگرد‌ها و طوفان‌های گردوخاک، زمان و شدت آفتابه‌ای سوزان با متصل بودن به کویر بزرگ و خشک، وزش باد‌های شدید، تگرگ، رعدوبرق، رگبار در شهرستان بردسکن شاهد هستیم.

رئیس اداره هواشناسی بردسکن گفت: خشکسالی‌ های متوالی و پی در پی و نیز با توجه به اینکه بیشتر اقتصاد منطقه برپایه کشاورزی و دامپروری است، لذا مطلبد مسئولین استان و کشور نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند و در خصوص تخصیص اعتبارات مساعدت بیشتری به مردم ولایتمدار، متدین، شهیدپرور و همیشه در صحنه بردسکن داشته باشند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.