تقریبا نیمی از فرانسوی‌ها اخبار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند

داده‌ها حاکی از آن است که شمار فرانسوی‌هایی که اخبار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند رو به افزایش است.

پایگاه اطلاعاتی استاتیستا نتایج شرکت نظرسنجی فرانسوی «اودوکسا» را منتشر کرده است. این پایگاه تاثیر استفاده از رسانه‌های اجتماعی در فرانسه را در ماه مارس سال جاری میلادی در خصوص پیگیری اخبار و جمع‌آوری اطلاعات مورد بررسی قرار داده است.

۲۹ درصد از پاسخ دهنگان اظهار داشتند که از رسانه‌های اجتماعی برای اطلاع از اخبار انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرده اند. از سوی دیگر، ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان بیان کردند از رسانه‌های اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات در مورد اخبار به طور کلی استفاده می‌کنند.

بر اساس مقاله پژوهشی که سال ۲۰۱۹ در نشریه «ساینس دایرکت» منتشر شده است، رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک منبع مهم داده برای به دست آوردن اخبار فوری و همچنین به دست آوردن آخرین تحولات اخبار جاری هستند. این امر تا حدی به دلیل همه‌گیر شدن استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه اتفاق افتاده است.

تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر انتخابات از اوایل دهه ۲۰۰۰ مشخص بود. باراک اوباما در اولین کمپین ریاست جمهوری خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد تا اکثریت رای دهندگان را جمع‌آوری کرده و در انتخابات ۲۰۰۸ پیروز شود. طبق گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، حدود ۷۴ درصد از کاربران اینترنت در طول اولین کمپین انتخاباتی اوباما به دنبال اخبار انتخابات به صورت آنلاین بودند، که نشان دهنده ۵۵ درصد از کل جمعیت بزرگسال در آن زمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار