از مجموع تعهدات بانک‌های استان برای تسهیلات تبصره ۱۸، فقط ۱۰ درصد محقق شده است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان گفت: از آبان سال گذشته و از زمان ابلاغ آیین نامه تسهیلات بانکی تبصره ۱۸، در قالب ۷ کارگروه ۶۹۸ طرح بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و با پیش بینی اشتغال ۵ هزار و ۲۶۸ نفر، شناسایی شده بود، که فقط ۱۰ درصد تعهدات محقق شده است.

آقای عباس زاده  گفت : دستگاه‌هایی که در این طرح مشمول دریافت تسهیلات بودند، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت و معدن، پارک علم و فناوری، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل پایانه‌ها و تعاون کار و رفاه اجتماعی بودند.

وی با یادآوری اینکه درصد سود تسهیلات بانکی در تبصره ۱۸، کمتر از ۱۸ درصد است یادآور شد: تا امروز از جانب بانک‌های عامل استان، ۱۱۷ میلیارد تومان برای ۴۴ طرح پرداخت شده است که می‌توان ، ۱۰ درصد تعهدات محقق شده است.

آقای کلامی معاون امور اقتصادی استاندار نیز در این جلسه با انتقاد از وضعیت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسیهلات تبصره ۱۸، با تعیین ضرب الاعجل برای بانک‌های عامل خواستار تسریع و تسهیل در پرداخت این اعتبارات شد.

 قطعا طولانی شدن پروسه اعطای تسهیلات، در سالی که صنعت به نقدینگی بالایی نیاز دارد، تا رشد ۸ درصدی اقتصادی استان را محقق کند، باعث بروز بحران در واحد‌های تولیدی خواهد بود.

اینکه ۴۴ درصد منابع استان، برای پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی اختصاص پیدا کند، قابل قبول نیست؛ و نباید سپرده‌هایی که در بانک‌ها هستند، به خارج از استان نشت پیدا کنند و توسعه استان را با مشکل مواجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.