بزرگداشت سالگرد شهید صیاد شیرازی در مهاباد

آیین بزرگداشت بیست و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در مهاباد برگزار شد.

مراسم سالروز شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی با حضور امیر قادری سرپرست فرمانداری مهاباد، امام جمعه شهرستان، روحانیان و مسئولان لشکری و کشوری در مسجد تیپ ۳۶۴ متحرک هجومی شهید نصیرزاده در مهاباد برگزار شد.

فرمانده تیپ ۳۶۴ مهاباد در این مراسم با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های این سردار رشید اسلام گفت: شهید صیاد شیرازی در طول حیات پر افتخار خود خدمات شایسته‌ای در راه ایران اسلامی به ویژه در مناطق غرب کشور انجام داد.

امیر گلیج گفت: برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی امروز در غرب کشور مرهون خدمات این شهید سرافراز در دوران جنگ تحمیلی است.

وی گفت: این شهید والامقام چه در دوران جنگ و چه بعد از آن در تمام صحنه‌ها اوج دلدادگی خود را به ولایت و رهبری جامعه نشان داد تا به همه بفهماند که تنها رمز پیروزی و عزت جامعه اسلامی سرسپردگی به مقام ولایت و اطاعت از رهبری جامعه است.

در این مراسم همچنین چندتن از همرزمان امیر صیاد شیرازی به بیان خاطرات خود از این رزمنده دلاور ارتش اسلام پرداختند.

علی صیاد شیرازی متولد شهرستان درگز از توابع استان خراسان بود که پس از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشکده افسری شده و با درجه ستوان دومی در رسته توپخانه به ارتش راه یافت.

شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۵۳ برای آموزش نیرو‌های نظامی به اصفهان رفت. او در اصفهان با تشکیل کلاس‌های مذهبی و شرکت در جلسات بحث‌های دینی، ساواک را نسبت به خود حساس و با اوج‌گیری انقلاب انزجار خویش را از نظام پهلوی علنی کرد. به همین علت دستگیر و زندانی شد. وی با پیروزی انقلاب از زندان رهایی یافت.

او با درجه سرگردی به غرب ایران رفت و با یاری دیگر دوستان و همرزمان خود، سنندج را از دست گروهک‌ها آزاد کردند و مدتی بعد نیز با درجه سرهنگی به فرماندهی عملیات غرب کشور منصوب شد.

شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۶۶، از سوی امام خمینی (ره) به دریافت درجه سرتیپی نائل آمد. در ۱۳۶۸، بنا به درخواست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و با موافقت و حکم آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا به سمت معاونت بازرسی ستاد کل و در ۱۳۷۲ به سمت جانشین ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شد و بالاخره در ۱۶ فروردین ۱۳۷۸، همزمان با عید غدیرخم و اندکی پیش از شهادتش به درجه سرلشکری نائل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.