کودک ۹ ساله اصفهانی جان مادرش را نجات داد+فیلم

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کودک ۹ ساله با تماس و مددخواهی از اورژانس، جان مادرش را نجات داد.

فرهاد حیدری سرپرست گفت: پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱، با اقدام صحیح دختربچه ۹ ساله و تلاش کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اصفهان، مادر کودک که بدلیل بیماری، هوشیاری اش را از دست داده بود از مرگ نجات یافت.

او گفت: کارشناسان اورژانس ضمن آرام سازی کودک، گرفتن شرح حال و آدرس کامل و برقراری تماس پیگیری تا رسیدن آمبولانس این ماموریت را با موفقیت انجام دادند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان می گوید: پس از حضور پرسنل اورژانس در محل، ضمن انجام اقدامات فوری، مادر را به مرکز درمانی انتقال دادند و تحت درمان قرار گرفت.

به گفته حیدری، کارشناسان اورژانس از این کودکِ آگاه، نحوه آشنا شدنش با اورژانس ۱۱۵ را جویا شدند و کودک در پاسخ، به یادگیری شماره‌های امدادی در درس مطالعات اجتماعی در مدرسه اشاره کرد.

در برخی از دروسِ کتاب‌های دوران مدرسه، کودکان با شماره‌های نیرو‌های امدادی از قبیل اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس آشنا می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
شانس آورده یه مادری 30ساله اش بود یه دختر داشت 3ساله یه وقت داشت تو اپارتمانشون راه می رفت نا قابل از قرص اشتباهی سکته می کنه بچه تا نی بیته مامانش افتاد می ره از تو یخچال شیشه اب برداره بطری از دستش نهفته ممی سکنه همان وقت مامن که تازه یه خورده جون گرفته باید تکان نخورده بستری بشه تو بیمارستان بلند میشه بچه اش را بغل میکنه بچه اش نجات میده خود ما ره فلج مبرم میشه؟؟؟!!! خدا رحم کنه به همه