علت افزایش قیمت گوجه فرنگی در چند روز اخیر

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی ارومیه علت افزایش ناگهانی قیمت گوجه فرنگی در چند روز اخیر را اختلال در امر حمل و نقل این محصول عنوان کرد.

پرویز امجدی علت افزایش ناگهانی قیمت گوجه فرنگی در چند روز اخیر را اعتصاب رانندگان و اختلال در امر حمل و نقل این محصول از استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی ارومیه می گوید:گوجه فرنگی مورد نیاز شهرستان طی این فصل از سال از دیگر استان‌ها تامین می‌شود و اضافه شدن تعرفه کامیون‌داران باعث شده است بسیاری از آن‌ها تمایلی به بار زدن محصولات کشاورزی نداشته باشند و این امر سبب کاهش میزان گوجه فرنگی در بازار و افزایش قیمت آن شده است.

به گفته فرمانده قرارگاه امنیت غذایی ارومیه از زمان برقراری قرارگاه امنیت غذایی در این شهرستان، به منظور تنظیم بازار محصولات کشاورزی، روزانه اکیپ‌های مشترک بازرسی و نظارت در حوزه کالا‌های اساسی و آرد و نان تشکیل شده و نظارت بر سطح بازار صورت می‌گیرد و با هرگونه گران‌فروشی و امری که سبب اختلال در زندگی روزمره مردم شود، برخورد خواهد شد.

شهرستان ارومیه بالاترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی را در استان آذربایجان غربی دارد و سال گذشته از ۳ هزار و ۱۹۵ هکتار سطح زیر کشت این محصول، بالغ بر ۱۴۳ هزار تن گوجه فرنگی برداشت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.