آخرین وضعیت کیفیت هوا در شهرستان‌های استان کرمانشاه/ سرعت وزش باد در قصر شیرین به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه آخرین وضعیت کیفیت هوا در شهرستان‌های استان کرمانشاه را تشریح کرد.

احد جلیلیان گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های پایش کیفیت هوا، عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در قصرشیرین ۱۹۷، سرپل‌ذهاب ۲۳۸ و کنگاور ۱۰۶ است.

 کیفیت هوا در قصرشیرین در وضعیت ناسالم قرار دارد و توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 در شهرستان سرپل‌ذهاب کیفیت هوا بسیار ناسالم است که افراد در این شهرستان باید از انجام فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

کیفیت هوا در شهرستان کنگاور در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی، مادران باردار، کودکان و سالمندان باید فعالیت‌های سنگین و طولانی خود را خارج از منزل کاهش دهند.

 عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه پاوه فرمانداری ۷۱، زیبا پارک ۸۱ و کرمانشاه شهرداری مرکزی ۸۵ است و هوای این ایستگاه‌ها در وضعیت استاندارد قرار دارد.

سرعت وزش باد در قصر شیرین به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از وزش باد شدید در  قصر شیرین خبر داد.

فیروز دولتشاهی گفت: وزش باد در استان کرمانشاه تا غروب امروز پنجشنبه با شدت بالایی ادامه داشت و پس از آن تا اواخر روز جمعه می‌توان شاهد کاهش این سرعت در استان کرمانشاه بود اما شروع پیک جدید وزش سنگین باد را مجدد از اواخر روز جمعه تا روز شنبه برای استان خواهیم داشت.

 در حال حاضر بیشترین میزان سرعت وزش باد در شهرستان قصرشیرین با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت مشاهده شده و در شهرستان کرمانشاه نیز این سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

 به دلیل آلودگی هوای موجود در برخی شهرستان‌های استان کرمانشاه بیشتر میزان کاهش دید در شهرستان سرپل ذهاب گزارش شده که با حداقل کاهش دید پنج هزار متری رو به رو است.

 بارندگی‌ها در روزهای آینده در استان کرمانشاه بسیار ضعیف و به صورت پراکنده در قسمت‌های مرزی خواهد بود و بیشترین پدیده جوی طی روزهای آینده در قالب ورزش باد و گرد و خاک است و در حال حاضر نیز هشدار نارنجی برای استان اعلام شده است.

 به همشهریان توصیه می‌شود تا حد امکان از خروج افراد در گروه‌های سنی حساس مانند کودکان، افراد میانسال و بیماران تنفسی جلوگیری شود و در هنگام نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی از استحکام آن اطمینان حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.