هشدار سطح نارنجی برای کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اعلام هشدار سطح نارنجی برای کرمانشاه، از پیش‌بینی غبار غلیظ و گسترده در کرمانشاه خبر داد.

فیروز دولتشاهی گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای ناپایدار از امروز(پنجشنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گردوخاک محلی، بارش پراکنده باران و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

تقویت میدان‌های باد به همراه گسترش زبانه کم فشار، سبب تشکیل و توسعه توفان‌های گردوخاک روی صحاری خشک منطقه شده غبار حاصل از این توفان‌ها به تدریج و از سمت نوار مرزی هوای استان را به شکلی گسترده غبارآلود خواهد کرد که این غبار در روز‌های پنجشنبه و شنبه، به خصوص در نواحی مرزی از غلظت بیشتری برخوردار خواهد بود.

بارش‌های پراکنده این سامانه، در روز شنبه به خصوص در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان کرمانشاه نمود بیشتری داشته و ممکن است در پاره‌ای نقاط به شکل رگبار تگرگ نیز مشاهده شود.

در روز‌های شنبه و یکشنبه به طور نسبی دمای هوا در استان کرمانشاه کاهش خواهد یافت.

دولتشاهی با اعلام هشدار سطح نارنجی در استان کرمانشاه در پی نفوذ گرد و غبار، گفت: ممکن است در نواحی مرزی کاهش میدان دید به کمتر از هزار متر برسد.

به گفته دولتشاهی، در پی وزش باد شدید از فردا پنجشنبه تا بعد از ظهر روز شنبه احتمال شکستن شاخه درختان و وقوع خسارت به ویژه به سازه‌های بلند و موقت به دلیل وزش باد وجود خواهد داشت و احتمال کاهش کیفیت هوا و در پی آن کاهش میدان دید و همچنین احتمال لغو پرواز‌ها پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.