توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی در آلودگی هوا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم استانی‌های گرامی به منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی را تا پایان شرایط آلودگی هوا به کار ببرند.

شکیبا گفت : با توجه به اعلام وقوع گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی از روز پنج شنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده و احتمال بالا رفتن میزان ذرات کوچکتر از ۲/۵ میکرون در استان کرمانشاه، هم استانی‌های گرامی به منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی زیر را تا پایان شرایط آلودگی هوا به کار ببرند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شهر‌های بحرانی کلیه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

 در شهر‌های با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد با استفاده از ماسک‌مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

 ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.

 حضور در پارک‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، صورت نگیرد. چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن می‌باشد.

 تردد خودرو‌های شخصی کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده ازماسک مناسب، شیشه‌ها را بالا نگهدارید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.