چشمه علی میزبان بیشترین گردشگران نوروزی در دامغان بود

مجموعه تفریحی و تاریخی چشمه علی دامغان با ثبت ۲۱ درصد از کل بازدید‌های نوروزی شهرستان، در صدر بازدید مسافران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: ۱۱۸ هزار و ۳۳۶ نفر از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ الی ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ از آثار طبیعی، تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

آقای قاسمی  می گوید: بیش از ۲۱ درصد کل بازدید‌ها در شهرستان دامغان به تعداد ۲۴ هزار و ۹۶۶ نفر مربوط به مجموعه چشمه علی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: میزان اسکان ثبت شده در دامغان از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ تعداد ۵۹ هزار و ۸۰ نفر است که در مدارس، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی زائرسرا، مساجد و کمپ‌های اسکان ثبت شد.

جشن نوروزگاه، آیین حلواپزان، نوروزخوانی، شب‌های فرهنگی تویه دروار، آیین کفش و کلاه، عید گِردِشو، آیین شب مردم، جشن میلاد امام زمان (عج) و آیین شب‌های کویری از جمله برنامه‌های شهرستان دامغان در ایام نوروز امسال بود.

شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله، دارای ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۳۱ اثر ثبت ملی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار