با مصوبه ستاد تنظیم بازار؛

قیمت گوشت منجمد دولتی در بازار کاهش یافت

براین اساس مقرر شد از فردا هر کیلو گوشت منجمد گوساله با قیمت ۹۵ هزار تومان و گوشت منجمد گوسفند با قیمت ۸۵ هزار تومان در بازار عرضه شود.

محمد مخبر در این جلسه بیان اینکه افزایش قیمت سالانه محصولات و کالاهای مختلف سازوکار مشخصی دارد و نباید اجازه دهیم کالایی خارج از چارچوب‌های قانونی افزایش قیمت داشته باشد، از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه خواست تا در اسرع وقت راهکارهای لازم را برای کنترل نوسان قیمت در برخی از کالاهای اساسی مرتبط با ماه مبارک رمضان به کار بسته و گزارش آن را ارائه کنند.

پیش‌تر رئیس جمهور هفتم فروردین امسال بر نظارت دقیق و به هنگام بر قیمت‌ها و کنترل بازار در ایام نوروز و ماه رمضان تاکید کرده  و گفته بود: لازم است روند نظارت بر قیمت کالاها به ویژه اقلام ضروری و معیشتی مردم تشدید شود تا شاهد افزایش قیمت نباشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به گزارش‌های مطرح شده در جلسه مبنی بر تخلف برخی شرکت‌های تولید قند و شکر، از وزرای دادگستری و جهاد کشاورزی خواست شرکت‌های متخلف که تولیدات سال گذشته را در بازار عرضه نکرده و به دنبال فروش آن با قیمت سال جدید هستند شناسایی و با آنان برخورد شود.

سازمان میادین شهرداری تهران اعلام کرده است هر کیلو شکر تنظیم بازار به قیمت دولتی در اختیار مردم قرار می گیرد. بررسی های میدانی اما نشان می دهد که امروز  قیمت شکر در عمده فروشی های بازار آزاد کیلویی تا ۲۲۰۰۰ تومان هم رسیده است.

این درحالی است که قیمت شکر عمده تولید داخل برای فروردین امسال به مبلغ ۱۳۵۰۰ ریال برای هر کیلو گرم تعیین و تصویب گردید، بر همین اساس قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم شکر برای مصرف کننده هم ۱۶۳۵۰ تومان توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اعلام شد.

همچنین در جلسه ستاد تنظیم بازار که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سخنگوی دولت حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت بازار و قیمت ۱۰۰ قلم کالای منتخب در کشور ارائه و دلایل افزایش برخی اقلام در روزهای اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۰۹:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدا وکیلی گوشت رو از دامدار کیلویی چند میخرید؟
آخرین اخبار