مخبر: قیمت‌ها در بقیه ایام سال هم تغییر نکند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در روزهای پایانی پارسال و ایام نوروز کم‌تر شاهد تغییر قیمت ها بودیم و این رویه باید در روزهای دیگر سال ادامه یابد.

محمد مخبر در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: خوشبختانه در ایام نوروز ۱۴۰۱ نگرانی از کمبود جنس و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نداشتیم و فراوانی و آرامش نسبی در بازار کالاهای اساسی حاکم بود.

۷ فروردین امسال نیز رئیس جمهور بر نظارت بر بازار و قیمت‌ها در نوروز و ماه رمضان تاکید کرد و از اعضای دولت خواستار ارائه گزارش عملکرد اقتصادی در این زمینه شد.

همچنین خود معاون اول رئیس جمهور هم ۹ اسفند پارسال با اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت گوشت، برنج، روغن‌ و پوشاک و لوازم‌ خانگی در آستانه نوروز و ماه رمضان، گفت: اجازه نمی‌دهیم‌ گرانفروشی و نوسان قیمت‌ها کام مردم را تلخ کند و با جدیت پای کنترل قیمت کالاهای مؤثر در سبد خانوار می‌ایستیم‌.

گفتنی است، وزارت صنعت، معدن، و تجارت اقداماتی را جهت کنترل بازار شب عید و قیمت کالاها، و فرارسیدن ماه رمضان انجام داده است.

براین اساس طبق سخنان سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن، و تجارت، کالاهای با اهمیت در تنظیم بازار، به لیست سامانه جامع تجارت افزوده شد. بدین صورت، با بررسی و چک فاکتورهای ثبت شده در این سامانه، بهتر و سریع تر می توان قیمت های بازار را تحت کنترل درآورد.

اما در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، دادگستری، تعاون کار و رفاه اجتماعی و سخنگوی دولت نیز حضور داشتند، وزارت صمت گزارشی از مقایسه روند تغییرات میانگین قیمت کالاهای منتخب در کشور به ویژه اقلام اساسی مورد نیاز مردم ارائه کرد.

همچنین مقرر شد، به منظور تأمین و فراوانی اقلام مورد نیاز مردم ، اصناف و صنعت در ایام ماه مبارک رمضان، نظارت های لازم با قوت بیشتری ادامه یابد و اقلام مورد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشد.

از دیگر تصمیمات این جلسه این بود که با توجه به بررسی‌های قبلی و لحاظ گزارش‌های کارشناسی و میدانی، مصوب شد تا قیمت مصرف کننده بر روی کالا‌ها درج شود.

این تصمیم در حالی است که از چندی قبل و بنا به دستور وزارت صمت ، به جای قیمت مصرف کننده ، قیمت تولید کننده بر روی برخی کالاها درج می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مخبرجان وقت کردی یه سربازاربزن
United States of America
بنده خدا
۱۲:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
دو روز قبل عید بخاطر گرانی شکر و... قیمت شیرینجات 50%رفت بالا . حالا آقا می فرمایند قبل از عید وایام عید گرانی نداشتیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
عجب کنترل قیمتی بود،تخم مرغ شانه ای ۷۰هزارتومان،سیب ۲۵هزارتومان،سیب زمینی ۱۷ هزارتومان،موز ۳۵هزارتومان،گندم ۱۳هزار تومان.استرس،مرگ،کارت خالی،مرگ ،ارزان.تشکر از تمامی عوامل دست دندرکار حکومت.به مدیریت صفر هم بدی به ریاصی توهین کردی.فهمیدی بهلول.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۱۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
شما که هرچی را میخواستید مثل اب و برق و گاز // به اسم الگوی مصرف گران کردید // دیگه چی مونده که میخواهید گرانش نکنید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۸:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
این چه کنترل قیمتی بود که الان چندسال مردم رو به مرگ نزدیک کرده
آخرین اخبار