اصناف متخلف آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای اجرای طرح نظارت نوروزی امسال واحد‌های صنفی متخلف استان به پرداخت حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

آقای یوزباشی گفت: طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی در راستای مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و تخلفات حوزه‌های کالا و خدمات و بهداشتی، دارویی و درمان و ضرورت نظارت و کنترل بر بازار شب عید همزمان با سراسر کشور از ۱۴ اسفند پارسال در استان آذربایجان شرقی آغاز و تا ۱۴ فروردین امسال اجرا شد.

در اجرای این طرح ۱۶۴ گروه از عوامل گشت تعزیرات بر نحوه عرضه برخی کالا‌ها به ویژه در حوزه پوشاک، آجیل و خشکبار و میوه و مرکبات نظارت داشتند و یک هزار و ۳۶۱ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام دادند.

تعداد واحد‌های دارای تخلف استان  ۳۲۶ واحد بودند.

در انجام بازرسی عوامل گشت تعزیرات ۴۳۸ واحد نیز بدون تخلف گزارش شدند.

 در این طرح عوامل گشت تعزیرات برای ۵۹۷ واحد صنفی که برای اولین بار تخلف انجام داده بودند تذکر دادند و برای ۷۳ واحد متخلف پرونده تشکیل دادند.

 عمده تخلفات واحد‌های صنفی شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب و کم فروشی بود.

عوامل گشت تعزیرات از ساعت ۱۰ تا هشت عصر با حضور در سطح بازار و مراکز عرضه و فروش کالا‌ها و خدمات بر بازار شب عید نظارت جدی داشتند.

با توجه به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، هم اکنون عوامل گشت تعزیرات استان در قالب طرح نظارت رمضان بر بازار و مراکز عرضه و فروش کالا‌ها و خدمات نظارت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.