استانبول کشور ترانزیتی صادرات زعفران و آجیل افغانستان به اروپا شد

ارغندیوال گفت محصولات صادراتی از استانبول به اروپا شامل زردآلو، توت سیاه و سفید، کشمش، گردو، بادام، پسته و زعفران است.

تاجران افغانستان محصولات زعفران و آجیل خود را از طریق استانبول به دیگر کشورها صادر می‌کنند.

 اکبر ارغندیوال، بازرگان افغان و مدیرعامل شرکت ستاره صادرکننده زعفران و آجیل میگوید: «قصد داریم میوه‌های خشک افغانستان را پس از آوردن به ترکیه، در استانبول بسته‌بندی و از اینجا به کشورهای مختلف صادر کنیم. چون مواد خام و لوازم مورد نیاز برای بسته‌بندی زعفران و میوه خشک افغانستان در ترکیه بیشتر است. استانبول به تمام دنیا نزدیک است.»

ارغندیوال گفت: «زعفران افغانستان از طریق دهلیز هوایی و میوه خشک را نیز از راه زمینی وارد ترکیه می‌کنیم. علاوه بر افغانستان قصد داریم یک شرکت دیگری برای بسته بندی محصولات و تولیدات خودمان در منطقه آزاد استانبول ایجاد کنیم. می‌خواهیم در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و از این کشور به مناطق دیگر جهان صادارات داشته باشیم».

ارغندیوال گفت: «ما در حال تعیین یک استاندارد جدید برای میوه‌های خشک و آجیل با کیفیت عالی در افغانستان هستیم. با داشتن ماشین‌آلات پردازشی پیشرفته، گواهی‌های ایمنی بین‌المللی، و خدمات برندسازی و برچسب‌گذاری سطح بالا با کشورهای غربی رقابت می‌کنیم که آینده تجارت تاریخی این کشور را تغییر می‌دهد.»

ارغندیوال گفت: «این کسب‌وکار نوآورانه متعلق به زنان افغان در کشور نیز به شمار می‌رود. همچنین انواع لذیذی از میوه‌های خشک، آجیل و ادویه‌ها را ارائه می‌کند که برای بازار بین‌المللی تهیه شده‌اند. محصولات آن شامل زردآلو، توت سیاه و سفید، کشمش، گردو، بادام، پسته و زعفران است.»

به گفته ارغندیوال «اینها همه توسط کشاورزان به صورت دستی انتخاب می شوند، سپس در کارخانه با مشخصات بالا در کابل پردازش و در استانبول بسته بندی می‌شوند. پس از تحولات اخیر در افغانستان به ترکیه آمده و شرکت خود را خیلی به راحتی ثبت کردیم. ترکیه یکی از کشورهایی است که همواره برای افغانستان مناسب‌ترین گزینه برای تجارت بوده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار