لاوروف: استفاده از روبل را در معاملات تجاری بین المللی ترویج خواهیم داد

وزیر امور خارجه روسیه ضمن تاکید بر استفاده از روبل در معاملات تجاری با سایر کشورها، از تقویت روابط اقتصادی با بازار‌های آسیایی خبر داد.

سرگئی لاوروف تقویت روابط اقتصادی مسکو با کشور‌های آسیایی را راهی برای کاهش استفاده از دلار و دور زدن تحریم‌های غرب علیه مسکو دانست.

به گفته لاوروف، روسیه در تلاش است تا با تقویت روابط خود با دوستان واقعی، بر تحریم‌های غرب علیه روسیه غلبه کند. لاوروف تاکید کرد که کشور‌های عضو ناتو می‌خواهند اوکراین را به جبهه جدیدی در برابر روسیه تبدیل کنند و این چیزی است که روسیه آن را محکوم می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه به مذاکرات مسکو-کی‌یف نیز اشاره کرد و گفت: در مذاکرات با طرف اوکراینی پیشرفت‌هایی داشته ایم و مسکو در حال آماده سازی پاسخ خود به پیشنهادات کی‌یف است. ما در میان اوکراینی‌ها درک جدیدی از وضعیت کریمه و منطقه دونباس را مشاهده کرده ایم.

روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بخشنامه مربوط به پرداخت بهای گاز این کشور به روبل روسیه از جانب «کشور‌های غیردوست» را امضا کرد. براساس این بخشنامه، پرداخت بهای گاز روسیه تنها با روبل امکان پذیر خواهد بود.

در این بخشنامه ذکر شده است که بازرگانان کشور‌های غیردوست از جمله اتحادیه اروپا باید حساب‌هایی را مبتنی بر ارز روسیه در بانک‌های این کشور باز کنند. بخشنامه جدید مسکو از امروز (۱ آوریل) اجرایی می‌شود و صادرات شرکت گاز پروم و نیز خط لوله‌های انتقال گاز را نیز در بر می‌گیرد.

پس از امضای بخشنامه پرداخت بهای گاز روسیه به روبل از سوی پوتین، فرانسه و آلمان با این مسئله مخالفت و اعلام کردند که حاضر نیستند بهای گاز وارداتی از روسیه را با پول ملی این کشور پرداخت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
از اروپا و چین و هند باید شروع کنه
آخرین اخبار