پوتین: از فردا پرداخت بهای گاز روسیه تنها با روبل خواهد بود

رئیس جمهور روسیه بخشنامه مربوط به پرداخت بهای گاز این کشور به روبل روسیه از جانب «کشورهای غیردوست» را امضا کرد.

ولادیمیر پوتین گفت: خریداران گاز روسیه در کشورهای غیردوست اگر نپذیرند که بهای آن را با روبل پرداخت کنند، قراردهای امضایی را نقض کرده اند.

بر اساس این بخشنامه بازرگانان کشورهای غیردوست از جمله اتحادیه اروپا باید حساب هایی را مبتنی بر ارز روسیه در بانک های این کشور باز کنند. این بخشنامه از فردا اول ماه آوریل اجرایی خواهد شد. قوانین جدید شامل صادرات شرکت گاز پروم و نیز خط لوله های انتقال گاز می شود.

طبق گزارش روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین پیش از امضای این بخشنامه گفت: غرب به سیاست هایی افتخار می کند که اقتصاد جهانی را به سمت بحران های متعدد سوق می دهد.

رئیس جمهور روسیه گفت: آمریکا تلاش می کند تا مشکلات خود را با ایجاد بحران در سطح دنیا، به حساب دیگران حل کند. آمریکا همانطور که در جنگ جهانی اول و دوم و دیگر موارد انجام داد اکنون نیز می خواهد اقتصاد جهانی را دچار بی ثباتی کند.آمریکا جنگ خود علیه روسیه را از سال ها پیش آغاز کرده و اینطور نیست که تحریم های آن از چند ماه پیش شروع شده باشد.

پوتین با درخواست از دولت و اقلیم های روسیه برای برنامه ریزی لازم به منظور جلوگیری از پیامدهای تحریم غرب بر آغاز برنامه هایی بلند مدت مبتنی بر توانمندی ها و دانش برای تقویت توسعه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
قدرت تحریم نباید در دست آمریکا باشد . ایران هم باید معاملات خود را به ریال انجام دهد.متاسفانه ما مسئولین بی عرضه ای داریم که فقط به منافع خود در برج ها و کشتی ها و کاخ های خود فکر می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
پوتین کاردرسته
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
باید جهانیان بیدارشوند وهرنوع معاملاتی که نهایتاً باعث ضعیف شدن پول ملی کشورشون میشود را محکوم کنند متاسفانه بعدازجنگ جهانی تا الان آمریکا ونوچه های آن با ابزار دلار وپوندویورو و... بنوعی کشورها را غارت کردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
ایران هم اگر اهرم فشار قوی برعلیه قدرتها داشت! زورگویان را وادار میکرد درایران حساب بازکنند!!!! وپول محصولات ایرانی را به ریال پرداخت کنند!!!!!!!!! ولی هزاران افسوس که فقط درشعار وحرف وخواسته وآرزو وآمال وایده ورویا وخیال واوهام وتصورات وپندارو توهم و...... صاحب برند جهانی هستیم با بالاترین استاندارها
آخرین اخبار