تالاب کانی برازان میزبان هزار و ۷۰۰ گردشگر نوروزی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: هزار و ٧٠٠ گردشگر از تالاب کانی برازان و سایت پرنده نگری مستقر در آن دیدن کردند.

فاروق سخنور گفت: تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد در آذربایجان غربی که به بهشت پرندگان ایران مشهور شده این روز‌ها از حال و روز خوبی برخوردار است و هیاهو و آوای خوش پرندگان در کنار مناظر بسیار دلنشین و چشم نواز آن هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند.

وی گفت: استقبال گردشگران از تالاب کانی برازان به دلیل احیای تالاب و شرایط زیستی مناسب افزایش یافته است که سبب شده تا این تالاب میزبان هزار و ٧٠٠ گردشگر و مسافر نوروزی باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: همچنین با توجه به بارندگی‌های مطلوب سال آبی جاری، تالاب بین‌المللی کانی برازان این شهرستان این روز‌ها میزبان بیش از ۳۵ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.

سخنور گفت: تالاب کانی برازان همچون یک نگین فیروزه‌ای در آذربایجان غربی در فصول مختلف سال از جمله بهار میزبان هزاران بال پرنده مهاجری است که این تالاب را به یکی از زیباترین مناطق گردشگری کشور تبدیل کرده اند.

وی گفت: هیاهوی پرندگان مهاجر که گاهی به صورت کلنی‌های چند صد قطعه‌ای از انواع اردک ها، خوتکا‌ها و چنگر‌ها در میان نیزار‌های این تالاب دیده می‌شوند برای علاقه‌مندان به حیات وحش و به ویژه مشتاقان دیدن پرندگان بسیار تماشایی و جذاب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.