بازدید گردشگران نوروزی از تالاب «کانی برازان» آغاز شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب «کانی برازان» مهاباد و نخستین سایت پرنده نگری کشور پذیرای گردشگران و میهمانان نوروزی است.

فاروق سخنور گفت: تالاب «کانی برازان» مهاباد که نخستین سایت پرنده نگری کشور و لقب بهشت پرندگان را به خود اختصاص داده در تعطیلات نوروز آماده استقبال از میهمانان و گردشگران نوروزی است.

وی گفت: سایت پرنده نگری تالاب بین المللی کانی برازان در تمام ساعات ایام نوروز باز بوده ۲ تلسکوپ و ۵ دوربین مخصوص پرنده نگری هم دراین سایت مستقر خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: راهنمایان هم در مسیر‌های ورودی تالاب مستقر خواهند بود تا گردشگران در طبیعت بکر با امنیت و آرامش کامل گردش کنند و از منظره چشم نواز نی زار‌های این تالاب لذت ببرند.

سخنور گفت: همچنین برای تسهیل در امر پرنده نگری توسط علاقمندان برج پرنده نگری تالاب کانی برازان راه اندازی شده تا علاقمندان از طریق ساختمان این برج به مشاهده این تالاب و پرندگان موجود در آن بپردازند.

تالاب کانی برازان با ۱۰۵۰ هکتار وسعت در ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان مهاباد و در شمال و شرق روستای قره داغ واقع شده و به دلیل گوناگونی و فراوانی گونه‌های زیستی از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.