اورژانس ۱۱۵ کردستان پارسال ۶۷ هزار ماموریت انجام داد

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پارسال ۳۴۸ هزار و ۴۴۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و از این تعداد ۶۷ هزار و ۸۱ مورد منجر به اعزام آمبولانس شد.

رضا پیرا گفت: ماموریت‌های انجام شده شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بود که از این تعداد ۴۵ هزار و ۳۶۸ ماموریت به بیماری‌ها اختصاص داشت.

او گفت: از تعداد ماموریت‌های انجام شده ۱۱ هزار و ۶۱ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای و هشت هزار و ۵۲ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان می گوید: در ماموریت‌های انجام شده تعداد ۱۰ هزار و ۱۲۲ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲۳ هزار و ۸۷۶مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا گفت: سال گذشته به ۱۲ هزار و ۴۰۹ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۸۷۷ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

به گفته پیرا تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده ۲ هزار و ۹۲۵ و تعداد ماموریت‌های تنفسی سه هزار و ۴۴ مورد اعلام کرد.

او گفت: در مدت یاد شده ۲۵ هزار و ۱۷۷ مورد مزاحمت تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان ثبت شده است که می‌تواند نقش بسزایی در کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مددجویان داشته باشد.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مدت زمان یاد شده یک هزار و ۳۴۱ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است که از این تعداد ۱۹۹ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

برچسب ها: اورژانس ، کردستان ، 115
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.