استاندار کردستان:

کاهش تصادفات رانندگی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است

زارعی کوشا گفت: وجود مشکل در زیرساخت‌های حمل و نقل استان غیرقابل انکار است و کاهش تصادفات، نیازمند انسجام و همکاری همه دستگاه‌های استان است.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان ضمن تبریک سال نو به نامگذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این نامگذاری مانند سال‌های اخیر باز هم بر تولید به عنوان تنها راه خروج از مشکلات و بن بست‌های اقتصادی کشور و از سوی دیگر بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال زا به عنوان زمینه اصلی ورود و حضور جوانان و نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در عرصه تولید و اقتصاد تاکید دارد.

او می گوید: کمیته ویژه‌ای در استان برای پیگیری تولید دانش‌بنیان تشکیل خواهیم داد و با توجه به اقدامات خوبی که از قبل در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده، امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم در جهت تحقق این شعار گام برداریم.

استاندار کردستان گفت: وجود مشکل در زیرساخت‌های استان قابل انکار نیست لذا کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری نیازمند انسجام و همکاری بیشتر همه دستگاه‌هاست تا نقاط پرخطر و حادثه‌خیز تحت پوشش قرار گیرد.

زارعی کوشا ضمن تشکر و ابراز خرسندی از تلاش‌هایی که به کاهش آمار تصادفات و فوتی در استان منتهی شده است گفت: طبق آمار ۵۰درصد از فوتی‌های تصادفات در دم و در صحنه حادثه اتفاق می‌افتد که این امر به زمان حضور اورژانس و نیرو‌های امدادی بستگی دارد.

او گفت: ۶۰ درصد تصادفات برون شهری در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها اتفاق می‌افتد لذا اگر در این فاصله برای رانندگان و مسافران انگیزه توقف و استراحتی کوتاه ایجاد کنیم می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

استاندار کردستان می گوید: طبق گزارش هواشناسی در روز‌های آینده با کاهش دما و برودت هوا روبرو هستیم که احتمالاً منجر به بارش و کولاک می‌شود که باید از تجربه موفق زمستان امسال در ممانعت از تردد در این شرایط استفاده و از بروز تصادفات جلوگیری کنیم.

زارعی‌کوشا در ادامه بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص شهر‌های پشتیبان گردشگری مانند سقز، دقت در نصب علائم جاده‌ای و تابلو‌های راهنما، آمادگی خودرو‌های امدادی و برف‌روب و همچنین استفاده از محوطه فضا‌های آموزشی و اداری به عنوان پارکینگ در شهر‌های گردشگرپذیر استان در این ایام تاکید کرد.

در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان باز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.