امیرعبداللهیان: حل موضوعات باقی‌مانده در وین نیازمند تصمیم آمریکاست

وزیرخارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیرخارجه بلژیک گفت: یکی دو موضوع در مذاکرات باقیست که نماینده اتحادیه اروپا درحال پیگیری از آمریکایی هاست.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۱۹ بهمن و بعد از تنفسی ۱۱ روزه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد.

هیات‌های ایران و آمریکا هم در وین صرفا از طریق تبادل یادداشت‌های غیر رسمی که از سوی هماهنگ کننده اروپایی بین هیئت‌ها مبادله می‌شود نظراتشان را به یکدیگر منعکس می‌کنند.

گفتنی است، گفت‌وگو‌های وین از ۱۹ بهمن تا ۲۰ اسفند پارسال در سطوح مختلف در حال برگزاری بود تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا تا حالا به وقفه‌ای کوتاه انجامیده است.

همچنین قرار است انریکه مورا، مسئول هماهنگ‌کننده گفت‌وگو‌های وین، فردا با علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان دیدار و گفتگو کند.

از زمان بازگشت هیأت‌ها به پایتخت‌ها، رایزنی‌ها و تماس‌ها میان وزیر خارجه و جوزف بورل و دیگر همتایان و همچنین علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگو‌ها به صورت بی‌وقفه و مستمر ادامه یافته است.

طبق شنیده‌ها مورا پس از این دیدار روز دوشنبه جهت گفتگو با مقام‌های آمریکایی راهی واشنگتن خواهد شد.

اما در این گفت‌وگوی تلفنی خانم صوفیا ویلمز، وزیر امور خارجه بلژیک به همکاری‌های پارلمانی و برخی از معاهدات دوجانبه اشاره کرد و همکاری نزدیک و متقابل دو کشور را در توسعه مناسبات اقتصادی و حل برخی از مسائل موجود با اهمیت خواند.

همچنین آقای امیرعبداللهیان و خانم صوفیا ویلمز، بر تقویت روابط اقتصادی و گسترش حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا و ایران دارن نامه بازی می کنن؟
خب که چی؟
نمیشد مثل انسان قرن 21 از زبان و مکالمه استفاده کرد که نتیجه مذاکرات 1 سال پیش مشخص می شد و مردم 1 سال کمتر در فشار می بودن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
آمریکای جنایت کار تصمیمش رو گرفته
نسل ایران و ایرانی باید از روی کره زمین کنده بشه
Lithuania
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
واقعاً اینا بیکارن که دنبال نسل من و توی بیکار باشن.
آخرین اخبار