وزیر خارجه: برای تحقق یک توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی کامل داریم

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی همتای قطری درباره مذاکرات وین با تأکید بر لزوم توجه به منافع ملت ایران و خطوط قرمز ایران گفت: برای تحقق یک توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی کامل داریم.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در تماس تلفنی با وزیر خارجه کشورمان در مورد آخرین تحولات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی و مذاکرات وین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

طرفین رایزنی و مشورت مستمر بین دو کشور برای پیگیری روند توسعه روابط دوجانبه و همچنین تبادل نظر در مورد مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی را حائز اهمیت خواندند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی در مورد مذاکرات وین، با بیان لزوم توجه به منافع ملت ایران و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تحقق یک توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی کامل دارد.  

وزیر امور خارجه قطر نیز با قدردانی از نقش سازنده ایران در مذاکرات وین، بر لزوم تلاش همه طرف‌ها برای رسیدن به توافق تاکید کرد.

ایران و قطر دوم اسفند پارسال در جریان سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، به دوحه ۱۴ یادداشت تفاهم همکاری در زمینه پرواز‌های هوایی، کشتیرانی، تجارت، رسانه، لغو روادید، برق، استانداردها، آموزش و فرهنگ امضا کردند.

رئیس جمهور کشورمان پس از امضای یادداشت تفاهم‌های یاد شده توسط وزیران مربوطه اعلام کرد: «امروز ما همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، انرژی، زیرساخت‌ها، فرهنگ و امنیت غذایی را گسترش دادیم».

سفر حجت‌الاسلام رئیسی به قطر، اولین سفر رئیس‌جمهوری ایران به این کشور در ۱۱ سال گذشته بود.

گفتنی است بزرگترین میدان گازی جهان یعنی پارس جنوبی میان ایران و قطر مشترک است و این میدان بیش از ۹۰ درصد گاز قطر و ۷۰ درصد گاز ایران را تولید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
لطفا راجع به مذاکره هیچ مطلبی نگذارید و وقت ما را تلف نکنید . بهتر است به مطالب مهم تر و کمک به دولت در تامین مسکن و خودرو و اشتغال و معیشت مردم بپردازید که 90 درصد مشکلات است . لطفا انرژیتان را صرف رو کردن دست کسانی که بی دلیل باعث گرانی میشوند کنید و رسوایشان کنید. از اونور آبی برای ما گرم نمیشود.
قبلا کسی که بیکار میشد خودرو فستی یا موتور قستی میخرید و روزی خود را در میاورد ببینید کی این راه را هم بست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
عیدی ما توافق وبرداشتن تحریم های ظالمانه علیه مردم است انشالاموفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران رو سر کار گذاشتید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
چرا صورت وزیر خارجه قطره اینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بابا بسه دیگه صبح تا شب تلفن رو دست میگیرید همین یه جمله رو تکرار میکنید

زودتر توافق کنید بره یا کلا جمعش کنید
آخرین اخبار