ایران حامی همیشگی مطالبات استقلال‌طلبانه ملت‌های آمریکای لاتین است

رئیس‌جمهور، عصر امروز در جریان سفر به قطر و در حاشیه ششمین اجلاس سران مجمع کشور‌های صادرکنندگان گاز، با نخست وزیر ترینیداد و توباگو گفت‌وگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس جمهور در این دیدار گفت: اسلامی ایران همواره حامی مطالبات آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه همه ملت‌های جهان از جمله ملت‌های آمریکای لاتین در برابر ظلم کشور‌های استکباری بوده است.

به گفته حجت‌الاسلام رئیسی «ایران با وجود تحریم‌های گسترده و خواست دشمن برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، توانسته به رغم خواست دشمن به سطح بالایی از دانش و توانمندی‌های فنی دست یابد که حاصل آن بالندگی صنعت نفت و گاز کشورمان است. از این رو آماده ایم تجربیات خود را به ترینیداد و توباگو منتقل کنیم.

کیت راولی نخست وزیر ترینیداد و توباگو نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش از حجم قابل توجهی از منابع هیدروکربونیک برخوردار است، گفت: ترینیداد و توباگو به دنبال آن است که همچون ونزوئلا و کوبا همکاری‌ها و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد.

به گفته راولی «ترینیداد و توباگو پس از استقلال از انگلستان، بر روی توسعه صنایع نفت و گاز خود تمرکز کرد و امروز شرکت‌های ملی نفت و گاز ما از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند، اما همچنان شرکت‌های بین‌المللی در صنایع نفت و گاز ما حضور موثری دارند.»

جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. پایتخت آن پورت آو اسپین (بندر اسپانیا) است. ترینیداد و توباگو جنوبی‌ترین کشور جزیره‌ای در دریای کارائیب است و به خاطر ذخایر نفت و گاز خود معروف است.

بر خلاف اکثر کشور‌ها و سرزمین‌های کارائیب، که به گردشگری تکیه می‌کنند، تأکید اقتصاد ترینیداد و توباگو در درجه اول بر نفت و پتروشیمی است. بخش اعظم ثروت این کشور از ذخایر عظیم نفت و گاز طبیعی آن ناشی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار