مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

افزایش ۱۰ برابری اقامت مسافران نوروزی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از اول فروردین ماه تاکنون اقامت در لرستان به ۷۹ هزار و ۴۲۲ نفر رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ برابر افزایش را نشان می‌دهد.


سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تا کنون بیش از ۳۰ هزار بلیت بازدید از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد به فروش رسیده است.

او گفت: همچنین در خانواده‌هایی که تعداد اعضای آن‌ها زیاد است، همکاران ما به خاطر رعایت شرایط اقتصادی خانواده‌ها چند بلیت به آن‌ها تخفیف می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون ۶ جلسه ستاد خدمات سفر به ریاست استاندار لرستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شده و کمیته ستاد ۲ جلسه فرعی را هم با حضور اعضا انجام که مصوبات خوبی داشته است.

قاسمی گفت: به موجب این جلسات پیش‌بینی شد که بیش از ۲۰ هزار نفر را در کلاس‌های مدارس، هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و اقامتگاه‌های استیجاری موقت اسکان دهیم، ولی شب گذشته این رقم از ۲۰ هزار نفر هم گذشت که سالن‌های ورزشی را هم به این مهم اختصاص دادیم و حدود ۲۴هزار نفر را در استان اقامت دادیم.

او گفت: تاکنون بیشترین حجم استقبال گردشگران از شهر خرم‌آباد و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از جمله دریاچه کیو، بام خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار