حمایت ۱۵ میلیارد تومانی از صنایع دستی فارس

سرپرست معاونت صنایع دستی فارس از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریالی تسهیلات به فعالان صنایع دستی استان خبرداد.

سلیمی سرپرست معاونت صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این تسهیلات به صورت ملی و از محل صندوق توسعه کارآفرینی تامین شده است.

او گفت: این مبلغ برای توسعه کارگاه‌های صنایع دستی هزینه می‌شود و برای بهره مندی از این تسهیلات ۷۰ هنر صنعتگر معادل ۷ کارگاه بزرگ، معرفی شدند که در حال تکمیل پرونده هستند.

سلیمی همچنین از تسهیلات ۵ میلیارد تومانی برای ساخت ۵ بازارچه دائمی صنایع دستی در استان فارس خبر داد و گفت: این ۵ بازارچه در ۵ شهر شیراز، مرودشت، کازرون، سروستان و بوانات ساخته می‌شوند و هدف از ساخت آن ها، فروش مستقیم صنایع دستی و کوتاه کردن دست واسطه‌ها است.

سرپرست معاونت صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بیش از ۸۰ درصد بازار گردش بازار صنایع دستی از فروش مستقیم صنایع دستی است و این بازارچه‌ها با هدف فروش مستقیم صنایع دستی و کسب سود بیشتر توسط هنر صنعتگران ساخته می‌شود.

به گفته سرپرست معاونت صنایع دستی فارس این بازارچه‌ها تا پایان امسال ساخته و راه اندازی می‌شوند.

سلیمی گفت: استان فارس علاوه بر صنعت فرش و دست بافته ها، ۱۳ هزار هنر صنعتگر دارد که در عرصه صنایع دستی فعال هستند.

همتی رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان فارس هم با بیان این که در شیراز به تنهایی بیش از هزار کارگاه صنایع دستی وجود دارد، گفت: در دو سال گذشته بر اثر کرونا و تاثیر منفی آن روی بازار صنایع دستی، تعدادی از این کارگاه‌ها غیر فعال شدند.

او گفت: با ورود به قرن جدید و آغاز سال ۱۴۰۱ و رونق گردشگری، بار دیگر بارقه امیدی برای رونق جدید صنایع دستی ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.