سفر ۳۳۴ هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور به خوزستان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۳۴ هزار نفر از سراسر کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون به خوزستان سفر کرده است.

داریوش امانی گفت: سفر ۳۳۴ هزار نفر کاروان‌های راهیان نور توسط پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس بوده و این آمار صرفا مربوط به ناوگان عمومی بوده و صرفنظر از مسافرانی است که با خودروی شخصی و سواری به خوزستان مراجعه کردند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می گوید: پیش بینی شد که خوزستان مقصد سفر بسیاری از مردم باشد اکنون نیز آمار‌ها نشان می‌دهد، حجم تردد در راه‌های مواصلاتی خوزستان بیش از ۸۰ درصد بیشتر شده است.

به گفته او با کمک پلیس راه استان و دستگاه‌های امدادی، آمار تصادفات تاکنون در خوزستان کاهشی بوده و امیدواریم تا ۱۵ فروردین کاهش تصادفات را در کل محور‌های کشور داشته باشیم.

این مقام مسئول گفت: میانگین رشد جابجایی کالا در کشور سه درصد و در خوزستان ۹ درصد بوده که نشان‌دهنده حجم کالا‌های تولیدی و وارداتی این استان است و حدود ۲۲.۲ میلیون تن از کالا‌های جابجا شده خوزستان در سال گذشته مربوط بندر امام بوده و ۱۷.۵ میلیون تن از آن کالای اساسی بوده که جابجایی بار نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است.

امانی می گوید: امسال هم برنامه ریزی شده که در صورت همزمانی ورود کالا‌های اساسی و تولیدات استان، بیشترین ناوگان به خوزستان هدایت شود تا کمترین مساله در حمل کالا‌های اساسی اتفاق بیفتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.