جا به جایی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: پارسال ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل این استان جا به جا شد.

جواد حق لطفی گفت :  پارسال ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل این استان جا به جا شد و این میزان جا به جایی کالا‌ها نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۹ به میزان ۲ درصد افزایش داشته است.

وی، بیشترین کالا‌های جا به جا شده را مربوط به نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی نظیر گندم، برنج و روغن برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته حجم عظیمی از کالا‌های جا به جا شده مربوط به بندر امام بود توسط ناوگان حمل و نقل قزوین به این استان ارسال گردید و به غیر از کالا‌های یاد شده، میلگرد، گازوییل، کاشی، سرامیک، نوشابه، مواد شوینده و پاک کنند نیز که جزو کالا‌های عمده تولید شده در قزوین هستند توسط این ناوگان حمل و جا به جا شدند.

به گفته این مسوول راهداری، ناوگان حمل و نقل کالا در استان قزوین شامل ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون و تریلر به همراه ۱۳ هزار راننده هستند.

 با توجه به وجود گمرک در استان، بخشی از کالا‌ها شامل مشتقات نفتی و هیدورکربن توسط این ناوگان به مرز کشور‌های همسایه به خصوص افغانستان و پاکستان ارسال و کالاهایی، چون کاشی، سرامیک، میلگرد و شیشه نیز به مرز‌های شمال و شمال غرب کشور ارسال می‌ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار