سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی خبری با عنوان «نتایج هفت سال پایداری» بر پایداری مردم یمن تاکید کرد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی خبر با عنوان «نتایج هفت سال پایداری» گفت: این مقدار پایداری دستاورد تاریخی ملت یمن است. ما حافظ این دستاورد خواهیم بود و عقب نشینی به هیچ وجه ممکن نیست.

او افزود: مجموع حملات ائتلاف متجاوز که نیرو‌های مسلح توانستند رصد کنند به ۲۷۴۲۴۳ حمله رسیده است. ده ها هزار بمب مختلف در طول هفت سال گذشته به روستاها و شهرهای ما اصابت کرده و ده ها هزار شهید و مجروح بر جا گذاشته است. طی هفت سال بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۸ عملیات نظامی برای مقابله با تجاوزات انجام داده‌ایم. نیروی موشکی ما اکنون ۱۰۰ درصد یمنی است. در سال گذشته، نیروی پهپادی یمن دایره عملیات شناسایی را گسترش داد و تمامی سرزمین‌های عربستان و امارات را در بر گرفت.

یحیی سریع گفت: در هفت سال گذشته بیش از ۱۰ هزار سرباز ارتش سعودی و بیش از هزار و ۲۰۰ سرباز اماراتی کشته شدند. بیش از ۲۵۳ هزار نفر از «خائنان و منافقان» نیز کشته و زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های یمنی بیش از ۱۷ هزار جنگ‌افزار ائتلاف سعودی از جمله نفربر و تانک را منهدم کردند و صد‌ها خودرو زرهی و سلاح سنگین، نیمه‌سنگین و سبک را به غنیمت گرفتند.

به گفته او، یگان پهپادی یمن، ۲ هزار و ۱۷۶ عملیات در داخل یمن و ۹۵۳ عملیات هم در عمق کشور‌های متجاوز انجام داده و قدرت موشکی، ۱۰۰ درصد مبتنی بر توانمندی یمنی است. یگان موشکی یمن نیز هزار و ۸۲۶ عملیات انجام داده که هزار و ۲۳۷ مورد از آن، مقر‌های دشمن را در داخل یمن هدف قرار داده و ۵۸۹ مورد نیز به عمق عربستان و امارات شلیک شده است.

یحیی سریع افزود: پدافند هوایی یمن، ۱۳ جنگنده، ۱۰ بالگرد، ۱۵۸ جنگنده شناسایی و ۹۵ هواپیمای شناسایی و جاسوسی را سرنگون کرده است. همچنین ۳۴ پهپاد متعلق به آمریکا نیز ساقط شده است. نیروی دریایی و گارد ساحلی نیز، ۳۵ عملیات انجام داده که از مهمترین آن می‌توان به هدف قرار دادن رزمناو‌های سعودی «المدینه» و «الدمام» و کشتی جنگی «سویفت» متعلق به امارات اشاره کرد.

نیرو‌های یمنی در مرحله آتی، از سلاح جدیدی استفاده خواهند کرد. دشمن باید انتظار عملیات‌های جدید را داشته باشد که بر اساس بانک‌های اهداف جدید بوده و شامل پایتخت‌های کشور‌های متجاوز و مهمترین مراکز آن‌ها خواهد بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه تاکید کرد دشمنی که امروز از نگرانی برای یمن صحبت می‌کند و خواهان صلح است، طی ۷ سال گذشته تلاش کرده است تا یمن را از هم بپاشد. هر که به مردم یمن علاقمند است باید دست از سرشان بردارد. هر که می‌خواهد ما امنیتش را تامین کنیم باید بداند که امنیت باید برای همگان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
درود
نبرد تا پیروزی کامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
یه بمب اتمی خرجتون کنن برای همیشه عقب میشینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
بدبخت سعودی پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
حرف دهنت را بفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
یمن قربانی کشورهای اسلحه فروش شده است
آخرین اخبار