حسین العزی:

ادامه محاصره یمن یک خودسری ناموجه است

معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن گفت محاصره یمن و ادامه دادن به آن امری غیر قابل قبول است.

«حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعا تأکید کرد: «محاصره ادامه‌دار در یمن ممکن است همه را وارد مرحله پیچیده‌تری از درگیری کند. امیدواریم طرف مقابل این روند را ادامه ندهد.»

حسین العزی گفت: «محاصره یمن جنایتی ناشایست و سوء استفاده مداوم از مردم همسایه است که آرزوی صلح و حسن همجواری دارند.»

«جلال الرویشان» معاون دفاعی-امنیتی نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن شب گذشته ضمن تبریک به ارتش و کمیته‌های مردمی گفت: «ما تنها کشوری در جهان هستیم که مورد تجاوز قرار گرفته و با محاصره ۲۵ میلیون شهروند همراه است. ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابل تداوم محاصره ناعادلانه چاره‌ای جز انجام عملیات بازدارنده ندارند.»

نیرو‌های مسلح بعدازظهر امروز (یکشنبه) اعلام کردند که دومین عملیات شکست محاصره را انجام داده و تعدادی از تأسیسات حیاتی و حساس دشمن سعودی وابسته به آرامکو را در ریاض و ینبع و تعدادی دیگر از اهداف حیاتی و مهم در منطقه هدف قرار دادند. مناطق «أبها، خمیس مشیط، جیزان، صمتح و ظهران الجنوب».

شبکه خبری المیادین شب گذشته گزارش داد، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه «شماره ۲» خود درباره حملات پهپادی و موشکی یمن به تأسیسات نفتی شرکت «آرامکوی عربستان»، گفت: «عملیات نظامی، تأسیسات آرامکو در جده را هدف قرار داد و در این عملیات از موشک‌های قدس ۲ استفاده شد.»

گفتنی است محاصره یمن در حالی وارد هفتمین سال خود می‌شود که تقریبا تمامی جمعیت این کشور را در یک بحران انسانی قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
این هفت سال طرفداران و مدعیان دموکراسیس غربی کجا بوند و فریادهایشان کجا بود؟ حالا مقایسه کنید با اوکراین تا سیستم تبعیض امیز و دوگانه غرب و نفوذی های داخلی شان را بیشتر درک کنید.
آخرین اخبار