با حضور وزیر آموزش و پرورش:

عملیات ساخت بزرگ ترین اردوگاه دانش آموزی در کرمان آغاز شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش، عملیات ساخت بزرگ ترین اردوگاه دانش آموزی با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در کرمان به نام سردارسلیمانی آغاز شد.

تفاهم نامه ساخت اردوگاه کشوری دانش آموزی راهیان مکتب شهید سلیمانی بین استانداری کرمان، سپاه ثارالله و وزارت آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش امروز در کرمان امضا شد.

همچنین کلنگ احداث این اردوگاه با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار کرمان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رئیس نوسازی مدارس ایران، فرماندار کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش کرمان و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در ابتدای جاده آرامستان کرمان به زمین زده شد.

قرار است ساختمان دانشگاه فرهنگیان نیز در مجاورت اردوگاه در آینده ساخته شود.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه آیین کلنگ زنی این اردوگاه گفت: اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فراتر از اردوگاه‌های دیگر طراحی و ساخته خواهد شد.

او می گوید: همه مسئولان پای کار هستند تا این اردوگاه ساخته شود و برای شروع ساخت این اردوگاه، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از ردیف بودجه فرهنگی کشور به این پروژه اختصاص یافته است.

به گفته او این اردوگاه در بالا دست هنرستان رضوان شهر کرمان ساخته می‌شود و مواردی از قبیل دسترسی و نزدیکی به گلزار شهدا، انتخاب منطقه خوش آب و هوای اردوگاهی، در مسیر سیلاب نبودن و  غیره در جانمایی آن لحاظ شده است.

هدایتی می گوید:  این اردوگاه با همکاری سپاه ثارالله استان، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس ساخته می‌شود و  اجرای فضای سبز این اردوگاه بر عهده سپاه ثارالله استان است و نوسازی مدارس بحث طراحی مدیریت سبز، از جمله:  اجرای فاضلاب خاکستری، کلکتور‌های خورشیدی، سیستم‌های تهویه بهینه، عایق‌های گرمایشی و سرمایشی و  غیره را در این پروژه اجرا خواهد کرد.

او گفت: طبق سایت جانمایی سردر این پروژه با تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و خوابگاه، سلف سرویس، مسجد، سالن آمفی تئاتر، درمانگاه، آتش نشانی، سالن ورزشی، زمین فوتبال، پارکینگ و غیره در آن اجرا خواهد شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پیگیری زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: زاهدی پیگیری کرد و مصوبه تخصیص بودجه این اردوگاه را گرفت و اکنون در کرمان ۳۰ هکتار زمین در منطقه خوش آب و هوا و مشرف به شهر و گلزار شهدای کرمان  برای ساخت این اردوگاه اختصاص یافته است.

او  می‌گوید: با مساعدت نوری مقام عالی وزارت آموزش و پرورش به مساحت ۵ هکتار ساختمان جدید دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این منطقه ساخته خواهد شد.

به گفته رضایی تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه ثارالله، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، استانداری منعقد خواهد شد تا همه دستگاه‌ها برای اجرای هر چه بهتر این پروژه پای کار باشند.

زینی وند استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: از وزیر آموزش و پرورش قدردانی می‌کنم که توجه ویژه به استان کرمان دارند و به مناطق محروم جنوب سفر کردند و امروز سومین سفر خود را به کرمان داشته اند که منشا خیر و برکات فراوان برای دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت استان است.

او می گوید: استان‌کرمان چشم انداز متفاوت تری با روند‌های عادی به واسطه مزار شهید سلیمانی پیدا کرده است، به صورتی که جلوه‌هایی از اربعین کربلا را در کرمان دیدیم و پیش بینی این است که استان کرمان جزو استان‌های زیارتی خواهد شد.

زینی وند از مطالعات طرح جامع گلزار شهدا کرمان خبر داد و گفت: ما در استان با چشم‌انداز بلند مدت آماده می‌شویم تا خیل عظیم زائرین سردار دل‌ها از جای جای جهان را پذیرایی کنیم.

 به گفته او کرمان باید به نقطه جذاب گردشگری مذهبی و بین المللی تبدیل شود.

او اظهار امیدواری کرد تا زمان سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، چهره کرمان متناسب با حضور زائران بویژه در محدوده گلزارشهدا تحول یابد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آیین  گفت: این اردوگاه به محوریت شهید شاخص و سیدالشهدای جبهه مقاومت رقم خواهد خورد.

او می گوید: آموزش و پرورش اردوگاه‌های زیادی دارد و این اردوگاه بایستی با بقیه اردوگاه‌ها متفاوت باشد و به کانونی برای ترویج مکتب شهید سلیمانی تبدیل شود و بتوانیم میهمانان سرتاسر جهان و دوستداران شهید سلیمانی را در این اردوگاه پذیرش کنیم.

نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: آنچه اردوگاه را اردوگاه می کند، فعالیت‌های تربیتی است که در آن اردوگاه انجام می‌شود.

او هدف از ساخت این اردوگاه را ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: نوسازی مدارس بایستی به معماری این پروژه توجه ویژه داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان علاوه بر مدرسه بایستی در مکان‌های تربیتی تحت آموزش قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار