بیانیه نیرو‌های مسلح یمن: در دو مرحله تاسیسات حیاتی عربستان را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های یمنی در جریان عملیات بامداد امروز تأسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد بامداد امروز (یکشنبه) تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت «آرامکو» سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق عربستان با چندین موشک و پهپاد هدف حمله گروه انصارالله قرار گرفته است.

وی همچنین از حمله موشکی و پهپادی به تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه و ظهران جنوبی در مرحله دوم عملیات خبر داد.

یحیی سریع در مورد این عملیات که به گفته او با موشک‌های بالدار، بالستیک و پهپاد انجام شده است گفت: «نیرو‌های مسلح یمن در راستای پاسخ قانونی به ادامه تجاوز و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن، عملیات نظامی گسترده‌ای را اجرا کرده است. نیرو‌های مسلح یمن، عملیات متنوعی را برای شکست محاصره ظالمانه در دستور کار قرار داده است که شامل هدف قرار دادن اهداف حیاتی است».

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که گروه نیرو‌های مردمی انصارالله بانک اهداف مشخصی به همراه اطلاعات آن‌ها جمع‌آوری کرده و این مکان‌ها هر لحظه ممکن است هدف قرار بگیرند.

وی در نهایت به نیرو‌های مسلح ائتلاف سعودی نسبت به تبعات ادامه محاصره یمن هشدار داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در حساب کاربری خود در توئیتر بیانیه نیرو‌های مسلح را منتشر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم.. خداوند متعال می‌فرماید: «به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده رخصت [جهاد]داده شده است چرا که مورد ظلم قرار گرفته‏ اند و البته خدا بر پیروزی آنان سخت تواناست» [آیه ۳۹ سوره حج]. صدق الله العظیم

نیرو‌های مسلح در چارچوب واکنش قانونی خود به تداوم تجاوز و محاصره ظالمانه علیه ملت ما، عملیات گسترده نظامی (دومین عملیات شکست محاصره) انجام دادند. مرحله نخست این عملیات شامل بمباران شماری از تاسیسات حیاتی و حساس شرکت آرامکو در ریاض پایتخت کشور دشمن سعودی، منطقه ینبع و دیگر مناطق با موشک‌های بالدار و بالستیک و پهپاد‌ها بود. به محض موفقیت نخستین مرحله عملیات، نیرو‌های مسلح دومین مرحله شکست محاصره را اجرا کردند و شماری از مواضع حیاتی و مهم را در مناطق أبها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه و ظهران در جنوب با موشک‌های بالستیک و بالدار و پهپاد‌ها بمباران کردند. نیرو‌های مسلح یمن به یاری خداوند متعال به اجرای عملیات نظامی بی نظیر برای شکست محاصره ظالمانه ادامه می‌دهند و عملیات شامل مواضع حساسی خواهد بود که دشمن جنایتکار به ذهنش خطور نمی‌کرده است هدف قرار گیرند. نیرو‌های مسلح یمن اعلام می‌کنند در بانک اهداف خاص خود مختصات یکپارچه‌ای دارند که شامل تعداد زیادی از اهداف حیاتی می‌شود که احتمال دارد هر لحظه هدف قرار گیرند. نیرو‌های مسلح بر همین اساس به دشمن جنایتکار درباره عواقب ادامه محاصره ظالمانه بر تاسیسات و پروژه‌های اقتصادی آن هشدار می‌دهند. یمن آزاد، عزتمند و مستقل باد. پیروزی از آنِ یمن و همه ملت‌های آزاده است.
صنعا ۱۷ شعبان سال ۱۴۴۳ هجری مصادف با ۲۰ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی


بیشتر بخوانید:

حملات پهپاد‌ی یمن به تأسیسات نفتی و آب‌شیرین‌کن عربستان + فیلم و تصاویر


شب گذشته، در نتیجه حمله هوایی گروه انصارالله به عربستان، تأسیسات نفتی آرامکو در «جیزان»، تأسیسات آب‌شیرین‌کن در «الشقیق»، پالایشگاه گاز در «خمیس مشیط» و نیروگاه برق «ظهران الجنوب» هدف نیرو‌های یمنی قرار گرفت. جنبش مقاومت اسلامی النجباء نیز با اعلام این خبر تأکید کرد که به نظر می‌رسد که بار دیگر سامانه‌های پدافندی آمریکایی عربستان در رهگیری پهپاد‌های یمنی ناکام مانده‌اند.

به گفته نیرو‌های مسلح یمنی این عملیات نیز در راستای پاسخ به محصره یمن صورت گرفته است. محاصره یمن در سال ۲۰۱۵ و با حضور ناو‌های جنگی عربستان در آب‌های یمن آغاز شد. یک سال بعد آمریکا به این محاصره که تا کنون ادامه داشته است پیوست.

این محاصره منجر به گسترش شدید بیماری‌ها، گرسنگی و سوءتغذیه مردم یمن شده است. سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ از هر چهار یمنی، سه نفر به کمک‌های غذایی وابسته خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
درود بر یمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
الله اکبر

ال سعود
نوچه



با این بی هویتی هاش..
و بی خردی هاش... در مقابل غرب و دوستاش...


بالآخره چه زمانی می خواد از " حقارت و اسارت " خودش و ملتش دست بردارد...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!



واقعا"
هیهاتمن الذله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام بر مجاهدان ومبارزان یمنی ،خدا پشت پناهتان همینطور ادامه دهید که پیروزی بر شما نزدیک است .به امید نابودی ال سعود .
آخرین اخبار