بیش از ۱۰ تن برنج تقلبی در مهرشهر کرج کشف شد

با رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، بیش از ۱۰ تن برنج تقلبی در مهرشهر کرج کشف شد.

قاضی سیار، رئیس تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: با رصد سربازان گمنان امام زمان (عج) یک کارگاه تهیه و توزیع برنج تقلبی در مهرشهر کرج که مبادرت به مخلوط نمودن انواع برنج خارجی با برنج تولید داخل می‌نمود و این محصول را در کیسه‌هایی با نام برنج‌های مرغوب داخلی بسته بندی و به فروش می‌رساند شناسایی شد.

او می گوید: از این کارگاه بیش از ۱۰ تن برنج تقلبی کشف و با ورود و حضور دستگاه‌های نظارتی و تعزیراتی برنج‌های کشف شده، ضبط و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی انتقال یافت و محل مورد نظر نیز با دستور قضایی پلمب شد.

قاضی سیار گفت: با توجه به نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و اتحادیه خواربارفروشان و بازرس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرج، تقلب در کسب مشهود است. به شکلی که از ۱۰ تن برنج کشف شده ۵ تن برنج خارجی بود.

به گفته  رئیس تعزیرات حکومتی استان البرز متخلفان ۲۰ درصد برنج داخی و ۸۰ درصد برنج خارجی نا مرغوب را مخلوط می‌کردند و لذا با استناد به ماده ۳ قانون تعزیرات حکومتی اگر این تخلف مرتبه اول باشد ۲ تا ۵ برابر جریمه خواهد داشت.

اوگفت: در خصوص برنج‌های انباره شده نیز بنابر تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آنجایی که کالا‌ها اعم از داخلی و خارجی می‌بایست درسامانه تجارت ثبت شده باشند و با نظر بر این که تا کنون از طرف مالکان این کارگاه مدارک و مستنداتی در این خصوص ارائه نشده است، علاوه بر ضبط کالا، مالک اموال موجود یک تا چند برابر جریمه خواهد شد.

به گفته قاضی سیار بخشی از برنج‌های کشف شده که تقلبی در آن صورت نگرفته و مدارکی دال بر قانونی بودن آن ارائه شد دست نخورد باقی ماند؛ اما بخش دیگر برنج‌های کشف شده که در آن‌ها تقلب صورت گرفته بود و مستنداتی نیز برای آن‌ها ارائه نشده است به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحول و این واحد صنفی نیز بنا بر دستور قضایی پلمب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
درود و لبته پاسداران گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف