شرکت سالانه ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح دادرس

معاون پیش دبستانی و دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: سالانه ۳۰۰هزار دانش‌آموز در طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت) شرکت می‌کنند.

آقای روح‌نواز  در آیین طرح شهید خرازی و عمومی سازی مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح دانش‌آموزان مهارت‌های هشت‌گانه پناه‌گیری و خروج اضطراری، اطفای حریق، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، چادرزنی، شکسته‌بندی و آتل بندی، پانسمان و بانداژ و ارزیابی حیاتی پایه را در قالب هشت جلسه به صورت کارگاه، تئوری و عملی فرا می‌گیرند.

دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی از کانون‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر نیز بازدید خواهند داشت.

هم‌اکنون هشت هزار کانون جمعیت هلال احمر در کشور فعال است.


بیشتر بخوانید


دراستان چهارمحال و بختیاری۱۷۲ مدرسه مجری طرح ملی دادرس هستند و با موضوع مخاطرات و نحوه پاسخگوی به افراد آسیب‌دیده آشنا می‌شوند.

تفاهم‌نامه‌ای بین جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش منعقد شد، که تیم‌های امدادی در این اماکن ورزشی مستقر شوند.

در اجرای این طرح که با عنوان طرح شهید خرازی است، آموزش و پرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر وظیفه دارند در این اماکن ورزشی در کنار خانواده‌ها نسبت به آشناسازی خانواده‌ها و ارائه آموزش در حوزه امداد و نجات و تامین حداقل امکانات ایمنی، برای بهتر برگزاری برنامه‌های ورزشی و سلامت خانواده‌ها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.