اجرای طرح ملی ارائه خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ملی ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه به مسافران نوروزی در استان اجرا می‌شود.

آقای خیری گفت: در قرن جدید و ایام نوروز ۱۴۰۱ این طرح ملی با شعار جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در چهار نقطه چهارمحال و بختیاری و تفرجگاه‌های استان اجرا خواهد شد.

امدادگران و نجاتگران در گروه‌های سیار به صورت داوطلبانه جهت ارائه خدمت به مردم استان و مسافران نوروزی حضور خواهند داشت.


بیشتر بخوانید


این گروه‌ها در  پنج  پایگاه موقت و ۱۸ پایگاه ثابت امداد جاده‌ای و کوهستان فعال هستند.

سازمان جوانان به عنوان یک سازمان فرهنگی، آموزشی و امدادی در راستای ایفای بخشی از رسالت و مسئولیت بشردوستانه خود در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان به منظور تامین سفری سالم و ایمن، افزایش تاب آوری و تغییر در سبک زیست و فرهنگ اجتماعی، باتوجه به شرایط ناپایدار کرونا و حجم وسیع مسافرت‌های نوروزی و لزوم آمادگی خدمت رسانی، طرح ملی خدمات بشر دوستانه اعضای سازمان جوانان به مسافرین نوروزی را برنامه ریزی و برگزار خواهد کرد.

هدف از اجرای این طرح در درجه اول مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی و همچنین ارتقا ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفر‌های نوروزی و تامین نشاط جمعی است.

مهم‌ترین قسمت طرح ملی ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه به مسافرین نوروزی، خدمات فضای دوستدار کودک است که این در پایگاه های مستقر در داخل شهر و پایانه‌های مسافری با برنامه‌های آموزشی و فرهنگی به کودکان توسط مربیان گروه های سحر در قالب نمایش و مسابقات ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.