وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

در سال ۱۴۰۱ کارگران به حقوقشان خواهند رسید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران ده‌ها سال از افزایش حقوق و دستمزد جا مانده بودند. اما در سال ۱۴۰۱ کارگران به حقوقشان خواهند رسید.

حجت عبدالملکی گفت: تقویت تولید و کمک به رفاه جامعه به عنوان سرلوحه برنامه کاری دولت است که در سال ۱۴۰۱ ثمره این رویکرد را خواهیم دید و یکی از این ثمرات، افزایش حقوق و دستمزد جامعه کارگری کشور است که طی سال‌ها از تورم جا مانده بودند.

او گفت: با این دو رویکرد مکمل ما انتظار داریم که سال ۱۴۰۱ سال خوبی برای کار فرمایان و کارگران باشد. ما انتظار داریم با افزایش توان خرید کارگران در سال ۱۴۰۱ بعد از سال‌ها در حال اتفاق افتادن است تقاضای موثر برای بخش تولید به خصوص در حوزه تولیدات کوچک و متوسط افزایش پیدا بکند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:همه ما می‌دانیم که بخش تولید کوچک و متوسط مازاد ظرفیت دارد که به سبب فقدان تقاضای موثر به فعلیت نرسیده است. این افزایش قدرت خرید جامعه کارگری ما که خود جامعه بسیار بزرگی هم هستند و بار اقتصادی کشور را دارند می‌کشند باعث افزایش تقاضای موثر خواهند شد و رونق مضاعفی را در بخش تولید شاهد خواهیم بود این رونق مضاعف منجر به افزایش سودآوری برای کارفرمایان و کار آفرینان و سرمایه گذاران خواهد شد.

اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر اقتصاد اسلامی است

به گفته عبدالملکی از ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی رسما به الگوی اقتصادی جمهوری اسلامی تبدیل شد.اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصادی اسلام هست، متناسب با شرایط و وضعیت کشور و هدف آن تحقق مکتب اقتصادی اسلام است.
او گفت: اقتصاد مقاومتی سه هدف اصلی را دنبال می‌کند:رفاه عمومی، استقلال اقتصادی و پیشرفت اقتصادی که طبیعتا این سه هدف بر آمده از مکتب اقتصادی اسلام است.دولت مردمی از آغاز به کار در تیم اقتصادی رویکرد اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند. 

  امانت داری از اموال مردم یکی از اهداف تعریف شده در راستای اقتصاد مقاومتی است


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در چهار چوب اهداف گام دوم انقلاب اسلامی چهار کلان پروژه اصلی را هدف گزاری کردیم پروژه اول در حوزه اشتغال و مسئله حقوق کار گزاران، کارفرمایان و رسیدگی به جامعه کار و تولید در چهار چوب زیست بودم ملی است.

عبدالملکی گفت: هدف دوم در حوزه آتیه مردم مربوط به نظام بازنشستگی و تامین اجتماعی که یک نظام ملی قدرتمند طراحی شده است و مورد  سوم در حوزه رفاه مردم هست که گام اول آن رفع فقر مطلق هست گام دوم رفق فقر نسبی و گام سوم رساندن آحاد مردم به سطح کفاف در معیشت و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر است. پروژه چهارم در حوزه اموال مردم است امانت داری صحیح و مدیریت درست بیش از ۶۰۰شرکتی که متعلق به مردم است و در اختیار وزارتخانه است.

او گفت: متاسفانه برداشتی که از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون وجود دارد اشتباه است. شرکت‌های تابعه این وزارتخانه برخلاف شرکت‌های وزارتخانه‌های وزارتخانه‌های نفت و نیرو دولتی نیستند و مردمی اند یعنی به پنج صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی تعلق دارند و وزیر مطابق قانون تنها رییس هیات امنای آنهاست و نباید انتظاراتی که از شرکت‌های دولتی داریم از این شرکت‌ها داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:این شرکت‌ها دولتی نیستند و هرگونه ارتزاق وزارتخانه از این‌محل‌ها دارای مشکل شرعی و قانونی است که همان ابتدای کار بخشنامه کردیم و دستور ممنوعیت استفاده دولتی از این شرکت‌ها صادر شد.

عبدالملکی گفت: در مدیریت و نظارت بر این شرکت‌ها ۲ مساله سالم سازی مدیران و کارآمد کردن و افزایش بهره وری آن‌ها مهم است که در حال حاضر از میزان سودآوری متوسط شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های تابعه وزارت کار رضایت نداریم و با ایده آل ما فاصله دارد.

او گفت: در همین راستا نظام مدیریت یکپارچه شرکت‌های تابعه صندوق‌ها طراحی شده است و اصل اول در این نظام مدیریت یکپارچه، هم افزایی و تکمیل زنجیره ارزش است و بخش اول که به آن رسیدگی می‌شود بخش فولاد سازی است که این شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های هم استفاده بهینه کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه در گذشته شرکت‌های تابعه وزارت تعاون نه تنها در راستای منافع هم حرکت نمی‌کردند بلکه با یکدیگر دعاوی قضایی نیز داشتند که حکم‌های چند صد میلیاردی و چند هزار میلیاردی علیه شرکت‌های خودمان صادر شده است و خسارت روی خسارت گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
اره دو بار فعلا که تعدیل شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
به نظرم باعث تورم میشه اما ممکنه بخوان به زور ، حتی به قیمت زیان یه سری کارگاه ها و صنایع مخفی نگهش دارن که بالاخره یه زمانی نمایان خواهد شد . باید اقتصاد درست بشه ، ساختار باید اصلاح و حتی دوباره سازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
امیدوارم مافیا اجازه بده همین یک وزیر که داره کارش رو درست انجام میده باقی بمونه
Iran (Islamic Republic of)
danial
۲۳:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
یه موضوع مهم که مورد بحث قرار نگرفته ابنکه که الان که حقوق کارگر زیاد بشه کف مبلغ معاف از مالیات همون 40.000.000 ریال هست با این حساب اگر حقوق کارگر با یه فرزند 60.000.000 ریال بشه یعنی 15 درصد حقوق باید مالیات بده یعنی حقوق کارگر در حقیقت 51.000.000 ریال متاسفانه این حقوق به نفع کارگر نیس در اصل به نفع دولته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
شب دراز است و قلندر بیدار
منتظر موج گرانی باشیم یا بیکاری؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
ورود خودرو رو آزاد کنید اینقدر به مردم فشار نیارین اینقدر تو حلق مدیران صنعت خودرو نریزید مردم گناه دارن مردم ناراضی هستن از این صنعت که وبال کشور شده و از جیب مردم برای خودشان رفاه بی حساب درست کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
پیمانکاران حذف شوند تورم بیشتری در پیش است.
با این اضافه کردن ها سر مردم را شیره نمالید
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
همین حالاش به قول خودتون با ۵۸ درصد افزایش سال اینده تازه به نصف خط فقر امسال رسیده به کدوم حقشان توی این ۴۳ سال رسیدن که سال اینده سال دومش باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
خخخ شما که ما می‌توانیم بودید چرا حقوق افزایش می‌دهید؟ ارزش پول ملی را افزایش دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
آقای وزیر با افزایش حقوق درسال۱۴۰۱ موج تعدیل نیرو در کارخانجات خواهدبود که شروع آن در شرکت مادیران با تعدیل ۳۰درصدی است.با یک میلیون تومن برای کارگران بیکار ،شغل ایجاد نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
کارگران موقعی به حقوق خودشان خواهند رسید که میزان کار وحقوق و ارزش کار کارگر وکارمند یکی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
آفرین خدا خیرتان دهد با اینهمه تورم و گرانی افسار گسیخته خودرو و مسکن و لوازم زندگی باید این زخمهای زندگی را ترمیم کرد و زندگی را گذراند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
سال تورم و گراني بيشتر با حذف ارز ترجيحي در پيش است
Iran (Islamic Republic of)
y
۱۹:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
به جای اینکه تورم را کنترل کنید حقوقها رو بردید بالا که ثمره اون تورم بالا و تعدیل نیرو توسط شرکتها خواهد بود . به خدا اینکاره نیستید تا بدترش نکردید بزنید کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
خدا قوت
این دولت داره تلاش میکنه،خدا کمکشون میکنه
دولت قبل و کابینه بی مصرفش خیلی ایران را عقب نگه داشت
خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
حقوق کارگر به 6 میلیون رسید دیگه چی میخواین دیگه ⁉️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
از همین الان کارفرماها دارند اخراج می کنن !!! 1401 به چی قرار برسند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
وزير خام اين افزايش حقوق بايد چه كسي پرداخت كند؟ همين الانش همه خيلي از ملت بيكار هستند و اين عامل باعث افزايش بيكاري ميشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
از جيب كي؟