افتتاح پروژه تصفیه‌خانه پساب نیشابور با حضور وزیر کار

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیات پروژه تصفیه‌خانه نیشابور آغاز شد.

حجت‌الله عبدالملکی در آیین افتتاح پروژه تکمیل شبکه فاظلاب شهری و احداث تصفیه خانه پساب شهری نیشابور گفت: یکی از ۵ شرکت بزرگ فولاد کشور در منطقه نیشابور بزرگ واقع شده است که  به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر تعلق دارد، در این منطقه با بحران شدید آب که یک مسئله عمومی برای کشور است مواجه هستیم. 

او گفت: امروز پروژه‌ای با همکاری  شرکت فولاد خراسان در نیشابور آغاز می‌شود که در واقع تکمیل‌کننده شبکه جمع‌آوری پساب نیشابور و تصفیه آن است،  همچنین  این آب بازیابی شده برای خود کارخانه و مصارف دیگر صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با افتتاح این پروژه بار چاه‌های آب منطقه کاهش پیدا خواهد کرد و مردم عزیز از آب طبیعی که در منطقه وجود دارد انتفاع بیشتری خواهند برد. علاوه بر آن ضمن اینکه مشکل پساب نیشابور حل می‌شود بازدهی اقتصادی خوبی برای مجموعه فولاد خراسان خواهد داشت که می‌تواند طرح‌های توسعه بهتری را در اینجا اجرا کند.

به گفته او بناست که این پروژه که امروز کلنگ‌زنی می‌شود ظرف ۴ سال تمام شود. با افتتاح این پروژه ۵۰ هزار انشعاب جدید پساب برای مردم عزیز  نیشابور ایجاد خواهد شد  که می‌تواند با بوجود‌آمدن یک تصفیه‌خانه مجهز و مناسب  پساب‌ها را به شکل بهداشتی در اینجا جمع‌آوری کند.


بیشتر بخوانید 


عبدالملکی گفت: برای ساخت این پروژه مجموعا ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌‎گذاری صورت گرفت که امیدواریم سایر بخش‌های شهرستان در حوزه کشاورزی و صنایع دیگر نیز بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند.

او  گفت: یک مجتمع فرهنگی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت هم در شهر نیشابور کلنگ‌زنی شد که بخشی از منابع آن از محل مصونیت اجتماعی فولاد خراسان تامین می‌شود و عزیزان ما در سپاه متولی ساخت این پروژه هستند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جز عناصر اصلی انقلاب است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اینجا منطقه‌ای است که شهدای بزرگ و گرانقدری دارد. ۲هزار و ۴۰۰ شهید و شهدای شاخصی که بالخص  شهید برونسی برای خود بنده  یک استوره و یک شهید شاخص و الگو به حساب می‌آید. به جهت حرکت ما به سوی تمدن نوین اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قطعا جز عناصر اصلی گام دوم انقلاب است و  این‌ها سوخت‌های اصلی معنوی ما هستند که می‌توانند به ما کمک کنند تا  با سرعت بیشتری به سوی اهداف خود حرکت کنیم.

او گفت: امروز  این پروژه آغاز شد و امیدوار هستیم  مسئولین محترم شهرستان پیگیری کنند و در اسرع وقت  تمام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.