در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

افزایش ۳۰۰ درصدی انهدام کالا‌های تملیکی در دو ماه اخیر

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سرعت انهدام کالا‌های متروکه انهدامی در دو ماه اخیر، بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

آقای عبدالمجید اجتهادی گفت: ساختار سازمان اموال تملیکی با وظایف محوله به آن، متناسب سازی خواهد شد که به معنای افزایش نیرو نیست؛ بلکه به معنای اعمال حاکمیت دولتی در تعیین تکلیف اموال است. حداقل ۵۰ درصد از انبار‌های این سازمان تخلیه شده‌اند که اکثرا انهدامی بودند.

او می‌گوید: بیش از ۳۰۰ درصد انهدام در دو ماه اخیر اتفاق افتاده؛ برخی کالا‌ها نیز رای برائت از قاچاق گرفتند و باید استرداد به مالکان آن‌ها صورت می‌گرفت که این اتفاق افتاده است. اکنون ساماندهی انبارها، قفسه بندی‌ها، کدگذاری شناسه کالا و رهگیری در حال اتفاق افتادن است که در برخی از انبار‌ها شروع شده تا بحث نگهداری مناسب کالا‌ها رخ دهد.

رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: تعاملی که بین سازمان اموال تملیکی و سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی اتفاق افتاد، ظرفیتی را ایجاد کرده تا آرای قطعی پرونده‌ها را در زمان بسیار کوتاه‌تری دریافت کنیم؛ چرا که بدون رای قطعی نمی‌توانیم تعیین تکلیف قریب به اتفاق کالا‌ها را انجام دهیم.

آقای صاحب حجتی سخنگوی سازمان اموال تملیکی هم درباره ارزش کالاهای انهدامی گفته است که ارزش این پرونده‌ها، حدود ۹۰۰ میلیارد ریال بوده که در اسفند امسال با حضور نمایندگان مراجع قضایی و ذی صلاح توسط ۲۱ مدیریت استانی امحا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا منهدم میکنید، با قیمت پایین بدین به افراد بی بضاعت!!!!! خدا اسراف کاران را دوست ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
مانده ایم حیران که اگر اسلام واقعی هم همین باشد پس شعارهای این دین تضاد کامل با اصول دارد
آخرین اخبار